Dept wint Webby met Oxxio en Mondriaan

Dept wint Webby met Oxxio en Mondriaan
  • Bureaus
  • 26 apr 2018 @ 15:06
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Award

Digital Agency Dept heeft twee Webbies gewonnen bij de 22ste editie van The Webby Awards.

De prijzen worden bepaald door het publiek en brengen jaarlijks miljoenen stemmen voort van over de hele wereld. In de categorie ‘Art’ waarin onder meer ook het wereldberoemde Museum of Modern Art (MoMa) in New York was genomineerd, won Dept een People’s Voice award voor hun werk voor het Gemeentemuseum Den Haag. Deze crossmediale campagne werd ontwikkeld ter viering van 100 jaar Mondriaan en De Stijl. Ook de app die Dept voor energieleverancier Oxxio heeft ontwikkeld werd beloond met een People’s Choice award, in de categorie ‘Messaging & Bots’. De app maakt inzicht in energieverbruik persoonlijker en relevanter via een slimme chatbot.

Voor de awards waren 13.000 cases aangemeld uit meer dan zeventig landen. Ook was er door het publiek ruim drie miljoen keer gestemd voor de People’s Voice Awards. De uitreiking staat gepland op 14 mei in New York.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken