Icemedia keert Scoliose niet de rug toe

Icemedia keert Scoliose niet de rug toe
  • Bureaus
  • 10 apr 2018 @ 12:56
  • 20926 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesWebsiteActivatie

Voor de Vereniging van Scoliosepatiënten heeft Icemedia een campagne ontwikkeld met de titel: ‘Keer Scoliose niet de rug toe’. In de campagne worden verschillende patiënten geportretteerd en krijgt de kijker een beeld van een leven met scoliose.

De campagne heeft tot doel om de aandacht voor scoliose te vergroten en fondsen te werven voor de vereniging. Hiermee kan het onderzoek en de voorlichting omtrent scoliose worden verbeterd. Circa 100.000 mensen in Nederland hebben scoliose, een zijdelingse verkromming van de wervelkolom. Om de kansen op een succesvolle behandeling te vergroten, is het belangrijk de aandoening zo vroeg mogelijk te ontdekken. Daarom haalt de vereniging geld op.

Omdat scoliose geen levensbedreigende ziekte is, krijgt de aandoening relatief weinig aandacht. Om toch vroegtijdig een goede diagnose te kunnen stellen en behandeling te kunnen starten is het belangrijk om de bekendheid en de kennis te vergroten.

Ester Floor, bestuurslid Communicatie van de Vereniging van Scoliosepatiënten: 'Met deze campagne willen we laten zien, dat er goed te leven is met scoliose. We willen jonge mensen inspireren en proberen tegelijkertijd fondsen te werven om ons werk nóg beter te kunnen doen.'

Sven Rusticus, managing director van Icemedia: 'Door middel van onderzoek en voorlichting is er veel te verbeteren aan het leven van mensen met scoliose. Wij zijn daarom zeer verheugd om met onze expertise hier een bijdrage aan te kunnen leveren.'

De campagne is te bekijken op de campagnewebsite StopScoliose.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken