Miele kiest voor Dawn

Miele kiest voor Dawn
  • Bureaus
  • 10 apr 2018 @ 16:52
  • 21284 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesMerkenKlanten

Na een pitch heeft Miele gekozen voor het creatief strategisch bureau Dawn uit Amsterdam. Het Duitse familiebedrijf wil haar A-merkpositie de komende tijd samen met Dawn in alle touchpoints gaan uitbouwen.

‘Miele is van oudsher de onbetwiste marktleider, zeker in wassen. In de veranderende markt heeft Miele in Nederland een vernieuwde visie op communicatie nodig om zich te onderscheiden van andere merken,’ aldus Patricia Slootjes, director Marketing Miele Nederland. ‘Daarin staat de beweging van praten over apparaten naar het centraal zetten van consumenteninzicht voorop.’ 

'De duurzaamheid en lange levensduur van Miele apparaten zijn vandaag de dag nog steeds een begrip, maar de concurrentie van oude en nieuwe bekenden is groot. Op dit moment is de innovatiekracht van het merk, net als de aandacht voor het milieu, op topniveau. Aan Dawn de opdracht dit in alle communicatie naar voren te laten komen.’

Vooral op het gebied van wassen wil Miele de komende tijd haar toegevoegde waarde benadrukken. Binnenkort zal een nieuwe campagne voor de wassen-categorie worden gelanceerd, ontwikkeld door Dawn.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken