Quince lanceert AR-campagne voor Samsung

Quince lanceert AR-campagne voor Samsung
  • Bureaus
  • 24 apr 2018 @ 00:40
  • 24088 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesCommercialsInstore marketingVirtual Reality

Activatiebureau Quince heeft in opdracht van Samsung een retailcampagne ontwikkeld voor de productintroductie van de Quickdrive-wasmachine. Door middel van een door Quince ontworpen Augmented Reality-app kunnen consumenten de wasmachinetechniek van binnenuit bekijken.

Hierdoor worden de unieke USP's van de nieuwe Samsung-technologie op heldere en memorabele wijze gecommuniceerd naar de consument. De activatie wordt uitgerold bij ruim 90 retailconcerns in Nederland en België.

Bezoekers van deelnemende winkels kunnen de aanwezige tablet op een Samsung-wasmachine richten en door middel van Augmented Reality een gesimuleerde wasbeurt met nieuwe Quickdrive-technologie van binnenuit bekijken. Dit biedt nieuwe mogelijkheden voor producteducatie en geeft een nieuwe dimensie aan het traditionele verkoopgesprek. 

'Samsung is top-of-mind'

'Bewegend beeld zegt meer dan 1000 woorden', zegt Frans Hulshof, interim CEO bij Quince. ‘Wij merken dat zowel retailers als consumenten ontzettend enthousiast reageren. Met innovatieve technologie verzekeren wij onze klanten van een top-of-mind-positie bij de consument.'

Quince is een one-stop-activatiebureau dat de nieuwste technologieën en innovatieve content vertaalt naar spraakmakende campagnes en activaties. Door inzet van bijvoorbeeld Augmented Reality en Virtual Reality creëert Quince al ruim twintig jaar unieke klantervaringen voor o.a. Samsung, Holland Casino, Walibi, Whirlpool (Home Appliances), Philips (Oral Health Care), Ziggo, Albert Heijn, Microsoft, TechData, ABNAMRO, KPN, HMS Host en Fox Sports.

De Augmented Reality-activatie voor de Samsung Quickdrive wordt uitgerold bij onder meer Media Markt, BCC en Coolblue.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken