Komische commercial Amstel Rusland: 'Hold My Beer'
- Bureaus
- 16 mei 2018 @ 11:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ReclameMerkenCommercialsCampagnes
- 16 mei 2018 @ 11:37
- Redactie Bureaus
Bier en vriendschap is een universeel thema. Inhakend hierop heeft het Amsterdamse bureau 180 Kingsday een memorabele commercial gemaakt voor Amstel Rusland. Het biermerk hernieuwt de traditionele waarden rond mannenvriendschap. Titel: ‘Hold My Beer.’
Amstel Bier werd in 1870 geboren uit de vriendschap van twee Nederlandse mannen, de heren De Pesters en Van Marwijk Kooy, die samen een betere kwaliteit bier wilden delen. Dankzij hun vriendschap en toewijding creëerden zij een revolutie in de brouwerij-industrie. Ze verlengden de tijd van het brouwen tot 20 dagen en voegden het belangrijke ingrediënt toe aan het recept: tijd. Tegenwoordig genieten mensen in meer dan honderd landen van Amstel-bier, waaronder in Rusland.
De nieuwe tv-commercial 'Hold my Beer' speelt zich af in een pittoresk dorpje, waar een ongelooflijke daad van vriendschap wordt bewezen in deze bitterzoete en humoristische film.
'Simpel en charmant idee'
Kalle Hellzen, executive creative director van 180 Kingsday: 'De simpelste ideeën zijn vaak het meest charmant en herkenbaar. ’Hold my Beer’ is er daar zeker een van. We zijn erg trots op hoe deze nieuwste versie opvolging geeft aan ons 'Serious About Beer and Friendship’-platform en verder bouwt aan de premium charme, humor en relevantie van het Amstel-merk. Bovendien was het fantastisch om met het team in Moskou aan deze campagne te mogen werken.'
De campagne werd gefilmd door regisseur Justin Reardon, bekend van Budweiser Whasssup en zit vol mooie details, geweldige scènes en humor die tot leven werden gebracht door een fantastische cast.
‘Hold my Beer’ is de tweede campagne vanuit 180 Kingsday’s platform 'Serious About Beer and Friendship Since 1870'. Dit startte vorige jaar met ‘Pass it On’, die de premium positie van het Amstel-merk in Rusland wist te claimen.
Credits
Klant: Amstel Russia | Bureau: 180 Kingsday | Productiebedrijf: Bas Production | Regisseur: Justin Reardon (c/o Double Agent, London) | Line Producer: Alenka Protic | Production Manager: Kristina Mersak | Director of photography: Matyas Erdely | Editor: Fiona Fuchs | Music Company: Sizzer Music, Amsterdam | Sound Design: Stainless Sound, Amsterdam | Sound designer/mixer: Nick Smith | Post Production: MPC, Amsterdam | Post producer: Kayleigh Dugdale | VFX Lead: Ricky Weissman | Colourist: Toby Tomkins @ CHEAT, London
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing