Komische commercial Amstel Rusland: 'Hold My Beer'

Komische commercial Amstel Rusland: 'Hold My Beer'
  • Bureaus
  • 16 mei 2018 @ 11:37
  • 20642 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameMerkenCommercialsCampagnes

Bier en vriendschap is een universeel thema. Inhakend hierop heeft het Amsterdamse bureau 180 Kingsday een memorabele commercial gemaakt voor Amstel Rusland. Het biermerk hernieuwt de traditionele waarden rond mannenvriendschap. Titel: ‘Hold My Beer.’

Amstel Bier werd in 1870 geboren uit de vriendschap van twee Nederlandse mannen, de heren De Pesters en Van Marwijk Kooy, die samen een betere kwaliteit bier wilden delen. Dankzij hun vriendschap en toewijding creëerden zij een revolutie in de brouwerij-industrie. Ze verlengden de tijd van het brouwen tot 20 dagen en voegden het belangrijke ingrediënt toe aan het recept: tijd. Tegenwoordig genieten mensen in meer dan honderd landen van Amstel-bier, waaronder in Rusland.

De nieuwe tv-commercial 'Hold my Beer' speelt zich af in een pittoresk dorpje, waar een ongelooflijke daad van vriendschap wordt bewezen in deze bitterzoete en humoristische film.

'Simpel en charmant idee'

Kalle Hellzen, executive creative director van 180 Kingsday: 'De simpelste ideeën zijn vaak het meest charmant en herkenbaar. ’Hold my Beer’ is er daar zeker een van. We zijn erg trots op hoe deze nieuwste versie opvolging geeft aan ons 'Serious About Beer and Friendship’-platform en verder bouwt aan de premium charme, humor en relevantie van het Amstel-merk. Bovendien was het fantastisch om met het team in Moskou aan deze campagne te mogen werken.'

De campagne werd gefilmd door regisseur Justin Reardon, bekend van Budweiser Whasssup en zit vol mooie details, geweldige scènes en humor die tot leven werden gebracht door een fantastische cast.

‘Hold my Beer’ is de tweede campagne vanuit 180 Kingsday’s platform 'Serious About Beer and Friendship Since 1870'. Dit startte vorige jaar met ‘Pass it On’, die de premium positie van het Amstel-merk in Rusland wist te claimen.

Credits

Klant: Amstel Russia | Bureau:  180 Kingsday | Productiebedrijf: Bas Production | Regisseur: Justin Reardon (c/o Double Agent, London) | Line Producer: Alenka Protic | Production Manager: Kristina Mersak | Director of photography: Matyas Erdely | Editor: Fiona Fuchs | Music Company: Sizzer Music, Amsterdam | Sound Design: Stainless Sound, Amsterdam | Sound designer/mixer: Nick Smith | Post Production: MPC, Amsterdam | Post producer: Kayleigh Dugdale | VFX Lead: Ricky Weissman | Colourist: Toby Tomkins @ CHEAT, London




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken