Caiway en Natwerk maken ongewoon goed internet heel gewoon

Caiway en Natwerk maken ongewoon goed internet heel gewoon
  • Bureaus
  • 22 mei 2018 @ 12:49
  • 10163 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MarketingCommercialsCampagnes

Als het aan Caiway ligt is de tijd van ‘goed genoeg’ internet voorbij. Internet moet gewoon goed zijn. Dit betekent dat het altijd en in het hele huis razendsnel moet werken, ook als iedereen tegelijk online is.

Internet zoals je in reclames wordt beloofd, maar zelden de werkelijkheid is. Met dit uitgangspunt ontwikkelde Natwerk de positionering voor Caiway die zich in twee woorden laat samenvatten: 'Gewoon Goed.'

Caiway maakt van iets dat heel ongewoon is, juist iets gewoons. Want we weten dat het zou moeten kunnen: met z’n allen tegelijk Netflixen, gamen, Spotify luisteren, televisie kijken in HD, pauzeren, facetimen. Maar in werkelijkheid levert het altijd problemen op. Met glasvezel van Caiway werkt het gewoon wel. En daar wordt het vanzelf gewoon van.

Gamer als gewoontedier

Natwerk ontwikkelde een introductiecampagne waarin de gewoontes van mensen veranderen met de komst van Caiway. In drie nieuwe video’s zien we een jonge gamer die niet meer gebogen over het modem in de meterkast hoeft te staan, een moeder die niet langer alleen op de bank zit en een man wiens hobby overbodig is geworden door het snelle internet dat hij nu heeft. Naast de nieuwe films vertaalde Natwerk ‘Gewoon Goed’ ook door naar verschillende mediatypen die specifiek op lokaal niveau ingezet kunnen worden: bioscoopreclame, outdoor en online video, bannering, dm en e-dm. 

Caiway, opgericht in het Westland – het meest no-nonsense gebied van Nederland – maakt al jaren ongewoon goed internet, digitale televisie en telefonie beschikbaar voor heel Nederland. Vooral in gebieden waar internet, laat staan snél internet, helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Caiway rolt daar het glasvezel internet gemeente voor gemeente en gebied voor gebied uit, alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Natwerk won klant Caiway in een pitch, waarin ze Gewoon Goed presenteerden.     
Tot het einde van het jaar staan er in ieder geval nog meerdere campagnes gepland binnen deze Gewoon Goed thematiek. Daarnaast produceert Natwerk het hele jaar nog tal van below the line middelen voor Caiway.

Credits

Strategie & creatie: Natwerk
Regie & fotografie: Herman Poppelaars
Productie: Natwerk
Camera: Jeroen Kiers
Edit: Jelmar Hoekstra @ Tussen Kadijken 2
Grade: Joppo @ DeGrot
Sound: Kees Kroot @ Soundcircus
Klant: Caiway




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken