EasyJet met FCB op Kingsday Hunt
- Bureaus
- 3 mei 2018 @ 00:16
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - InteractieVideoSocial mediaActivatie
- 3 mei 2018 @ 00:16
- Redactie Bureaus
Tijdens Koningsdag organiseerde EasyJet een Kingsday Hunt. Deze speciale zoektocht met drie teams van influencers was ontwikkeld door FCB Amsterdam.
De teams werden geleid door de influencers Sophie Milzink (@Sophiemilzink), Thomas van Grinsven (@Thomasgrinsven) en Iris Enthoven (@Irisenthoven). Zij moesten in een ‘Wie is de Mol-achtig’ spel op zoek naar de 42 Europese bestemmingen van EasyJet, door te zoeken naar items die verstopt lagen op de kleedjes van de Vrijmarkt in Den Haag. Het team dat de meeste bestemmingen vond op de vrijmarkt, won de Kingsday Hunt.
Om zelf een betere uitgangspositie te bemachtigen, moesten de drie team captains steun zoeken bij hun volgers op Instagram, Facebook en YouTube. Zij riepen hun achterban op om hun steun te laten uitspreken door te reageren op social posts met #teamrood, #teamwit of #teamblauw. De captain die de Kingsday Hunt won, mocht uiteindelijk een van de supporters blij maken met een jaar lang gratis reizen met EasyJet.
EasyJet houdt van Koningsdag
Vliegtuigmaatschappij EasyJet wil met de Kingsday Hunt andermaal onderstrepen hoe Nederlands de vliegtuigmaatschappij eigenlijk is. Door te kiezen voor een campagne op een dag en plek waar alle Nederlanders samenkomen, de Vrijmarkt tijdens Koningsdag. En met een entertainende zoektocht met drie team-captains wist het daarnaast in het hart van de doelgroep te komen.
'Als meest oranje vliegmaatschappij van Nederland kunnen we natuurlijk niet om Koningsdag heen', zegt Stephanie Doggen, marketing campaign manager van EasyJet. 'Het is de dag waarop we als land een gigantisch oranjefeest vieren en voor ons is er geen beter moment te bedenken om hier aan bij te dragen. Met deze actie omhelzen we de vrijmarkt die zo typerend is voor Koningsdag en Nederlanders, en hopen we de feestvreugde groter te maken door iedereen kans te laten maken op een jaar reizen met easyJet.'
EasyJet viert dit jaar dat het al 20 jaar vanaf Schiphol Nederlanders naar meer dan 40 Europese bestemmingen brengt.
Credits
Klant: EasyJet (Stephanie Doggen)
Bureau: FCB Amsterdam
Creative Directors: Michael Kouwenhoven, Dimitri Hubregtse
Strategie: Benno van der Helm
Account: Fabienne Molleman, Aafke Obbes
Productie: Dare Creative
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing