EasyJet met FCB op Kingsday Hunt

EasyJet met FCB op Kingsday Hunt
  • Bureaus
  • 3 mei 2018 @ 00:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • InteractieVideoSocial mediaActivatie

​Tijdens Koningsdag organiseerde EasyJet een Kingsday Hunt. Deze speciale zoektocht met drie teams van influencers was ontwikkeld door FCB Amsterdam.

De teams werden geleid door de influencers Sophie Milzink (@Sophiemilzink), Thomas van Grinsven (@Thomasgrinsven) en Iris Enthoven (@Irisenthoven). Zij moesten in een ‘Wie is de Mol-achtig’ spel op zoek naar de 42 Europese bestemmingen van EasyJet, door te zoeken naar items die verstopt lagen op de kleedjes van de Vrijmarkt in Den Haag. Het team dat de meeste bestemmingen vond op de vrijmarkt, won de Kingsday Hunt.

Om zelf een betere uitgangspositie te bemachtigen, moesten de drie team captains steun zoeken bij hun volgers op Instagram, Facebook en YouTube. Zij riepen hun achterban op om hun steun te laten uitspreken door te reageren op social posts met #teamrood, #teamwit of #teamblauw. De captain die de Kingsday Hunt won, mocht uiteindelijk een van de supporters blij maken met een jaar lang gratis reizen met EasyJet.

EasyJet houdt van Koningsdag

Vliegtuigmaatschappij EasyJet wil met de Kingsday Hunt andermaal onderstrepen hoe Nederlands de vliegtuigmaatschappij eigenlijk is. Door te kiezen voor een campagne op een dag en plek waar alle Nederlanders samenkomen, de Vrijmarkt tijdens Koningsdag. En met een entertainende zoektocht met drie team-captains wist het daarnaast in het hart van de doelgroep te komen.

'Als meest oranje vliegmaatschappij van Nederland kunnen we natuurlijk niet om Koningsdag heen', zegt Stephanie Doggen, marketing campaign manager van EasyJet. 'Het is de dag waarop we als land een gigantisch oranjefeest vieren en voor ons is er geen beter moment te bedenken om hier aan bij te dragen. Met deze actie omhelzen we de vrijmarkt die zo typerend is voor Koningsdag en Nederlanders, en hopen we de feestvreugde groter te maken door iedereen kans te laten maken op een jaar reizen met easyJet.' 

EasyJet viert dit jaar dat het al 20 jaar vanaf Schiphol Nederlanders naar meer dan 40 Europese bestemmingen brengt.

Credits

Klant: EasyJet (Stephanie Doggen)

Bureau: FCB Amsterdam

Creative Directors: Michael Kouwenhoven, Dimitri Hubregtse

Strategie: Benno van der Helm

Account: Fabienne Molleman, Aafke Obbes

Productie: Dare Creative



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken