Etcetera doet internationale introductie CarNext

Etcetera doet internationale introductie CarNext
  • Bureaus
  • 14 mei 2018 @ 13:50
  • 20154 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingCampagnesCommercialsMerken

Etcetera heeft in opdracht van LeasePlan de internationale introductiecampagne ontwikkeld voor CarNext.com, een nieuw consumentenmerk voor de markt van autolease.

CarNext.com levert online en via zogenaamde Delivery Stores een topselectie van jong gebruikte LeasePlan-auto’s. De campagne richt zich op het rijplezier dat een nieuwe - gebruikte - auto oplevert. Want: 'everybody loves cars', zo luidt het credo. Dat rijplezier wordt echter vaak teniet gedaan door lastige onderhandelingen over de prijs, een schimmige onderhoudshistorie of kilometrage en het feit dat je aan een eventuele miskoop altijd vast zit. CarNext.com biedt klanten daarom een vaste all-in prijs, een volledige onderhoudshistorie en een 14 dagen 'niet goed geld terug'-policy.

Om dit rijplezier te onderstrepen produceerde Etcetera samen met regisseur Sune Svanborg Sorensen (NewAms) een film waarin één vaste bestuurder geniet van verschillende auto’s en verschillende medepassagiers. De film wordt verspreid in 25 landen samen met andere materialen in een uitgebreide marketing toolkit zoals display advertising, radio en POS.

Verborgen gebreken

Om CarNext.com te lanceren op thuismarkt Nederland werd een consumenten-onderzoek opgezet in samenwerking met Kantar TNS. Dit onderzoek bevestigt het negatieve beeld dat klanten momenteel hebben over het kopen van een gebruikte auto: zo gaat meer dan 40% van de Nederlanders liever naar de tandarts dan dat ze moeten onderhandelen over de aanschafprijs, en vind de helft van de Nederlanders een proefritje te kort om een uiteindelijke aankoopbeslissing te maken en vermoed nog eens de helft verborgen gebreken bij de aangeschafte gebruikte auto.

Deze onderzoeksresultaten staan centraal in een PR- en branded pre-launch die vrijdag 11 mei live is gegaan. De campagne op televisie, online, social en radio start deze maandag via de Nederlandse media.

Credits

Bureau: Etcetera
Creatie: Peter van Leeuwen, Michiel Otting, Maarten Reynen
Account: Danny van de Wetering
Strategie: Dick van der Lecq, Bas Vroonland
Campagne Producers: Luanne Quax, Jozé Rikken
Regie: Sune Svanborg Sorensen
Filmproductie: NewAms (Yvonne Knook, Bregje Houthof)
Postproductie: Captcha
Fotografie: Marc van Oene
3D-animatie: Magic
Muziek: Massive Music
Geluid: Earforce
Verantwoordelijk bij klant: Sandra Tappermann-Pieper, Selma Sertkaya, Jan Wouter Kleinjan, Joost
Geurtsen




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken