Greenchoice en Havas Lemz geven Wek-Op-Call

Greenchoice en Havas Lemz geven Wek-Op-Call
  • Bureaus
  • 23 mei 2018 @ 10:52
  • 15391 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ActivatieMaatschappijCampagnesMVO

We hebben nog maar anderhalf jaar om het klimaatakkoord te halen. Daarom geeft groene energieleverancier Greenchoice besloten om Nederland een Wek-Op-Call te geven. Havas Lemz ontwikkelde de campagne.

Klimaatverandering, duurzaamheid en groene energie; het zijn termen waar je tegenwoordig niet meer omheen kunt. Desondanks gaat het wat Greenchoice betreft nog niet hard genoeg met de vergroening van Nederland. Recent onderzoek van Novio Research toont aan dat 7 op de 10 Nederlanders te veel drempels ervaren om zelf duurzame energie op te wekken. Greenchoice en Havas Lemz lanceren daarom samen de Wek Op campagne, om Nederland te laten zien dat zelf opwekken makkelijker is dan iedereen denkt.

Meer particuliere opwek nodig

De Nederlandse regering wil dat in 2020 14% van het energieverbruik in ons land uit hernieuwbare bronnen komt. Het percentage ligt nu nog op 5,9% (2016). Een onmogelijke opgave? Greenchoice stimuleert particulieren om hun stroom (gedeeltelijk) zelf op te gaan wekken om het klimaatdoel in 2020 wél te halen.

“Ik kan me voorstellen dat veel Nederlanders de exacte klimaatdoelstellingen niet kennen. Toch is het zorgwekkend, want alleen als iedereen de werkelijke opgave kent en eraan meewerkt, komt de doelstelling dichterbij. We hebben met elkaar - politiek, bedrijven én consumenten - de sleutel in handen om de verduurzaming van Nederland verder vorm te geven.” aldus Evert den Boer, algemeen directeur van Greenchoice.

Tijd om Nederland wakker te schudden

De campagne heeft duidelijk de positief activistische toon die we kennen van Greenchoice: Als we niet snel zelf gaan opwekken, gaat de wereld naar de knoppen. Dit vraagt om een grootse WEK-OP-CALL!

Vanochtend kreeg Nederland een persoonlijke Wek-Op-Call van Evert den Boer (CEO Greenchoice), middels 1/1 dagbladadvertenties en een 50” radiospot. En in een online campagnevideo gaven andere Greenchoice medewerkers Nederland hun persoonlijke Wek-Op-Call waarin duidelijk wordt dat we aan de bak moeten om Nederland te vergroenen. Aangevuld met meer dan 200 billboards regionaal is de campagne niet te missen.

De Wek-Op campagne staat dus niet alleen in het teken van bewustwording, maar laat ook concreet zien hoe je zelf kunt opwekken. Te veel mensen laten zich nog tegenhouden door drempels die er niet zijn. Zo blijkt uit onderzoek dat 43,6% van de mensen die geen groene stroom gebruiken dit te duur vindt en dat 68% de overstap naar groene energie overweegt wanneer dit goedkoper zou worden. Greenchoice biedt bijvoorbeeld zonnepanelen te huur aan, waardoor geen grote investering bij aanschaf hoeft plaats te vinden maar groene energie wél toegankelijk wordt voor iedereen. 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken