KesselsKramer wint pitch voor Dutch Dubai Expo

KesselsKramer wint pitch voor Dutch Dubai Expo
  • Bureaus
  • 1 mei 2018 @ 00:22
  • 18009 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesEvenementBrandingMerken

KesselsKramer heeft een pitch met vier andere bureaus gewonnen om voor Dutch Dubai het concept uit te werken voor de Nederlandse deelname aan de Dubai Expo 2020.

Het concept is inhoudelijk gericht op het maken van duurzame connecties in de Golfregio. De wereldtentoonstelling trekt naar verwachting 25 miljoen internationale bezoekers.

‘Eenvoud, aansprekend, herkenbaar. Verbindend, speels toepasbaar en passend bij alle thema’s. Goed door te vertalen naar alle middelen en activiteiten. Plus een storyline die het typische Nederlandse karakter onderstreept en tegelijkertijd Nederland en Dubai verbindt.’ Zo luidt de conclusie van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het verbindende karakter van Nederland en de afhankelijkheid van andere landen, zit ook verweven in het Nederlandse thema: 'uniting water, energy & food.' Of simpeler gezegd: de onderlinge afhankelijkheid van water, energie en voedsel en hoe dat mensen, overheden, kennisinstellingen en het bedrijfsleven samenbrengt. 

Het Nederlandse paviljoen staat tijdens Dubai Expo 2020 in het sustainability district en vormt een belichaming van het concept en thema. De deelname is een katalysator voor nieuwe economische, technologische en politieke partnerschappen. In het bijzonder op het gebied van innovatie en duurzaamheid. Dubai Expo 2020 vindt plaats van oktober 2020 tot en met april 2021. 

Credits

Strategie: Olaf Kampman
Art direction: Erik Kessels en Krista Rozema
Copy: Jill Mathon

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken