Publicis Groupe lanceert AI-platform Marcel

Publicis Groupe lanceert AI-platform Marcel
  • Bureaus
  • 24 mei 2018 @ 14:23
  • 17355 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • StrategieDigitaalVirtual RealityInnovatie

Publicis Groupe heeft Marcel onthuld, een AI-aangedreven innovatieplatform. Elke werknemer van Publicis wordt door Marcel in staat gesteld om de kracht en kennis van zijn 80.000 collega’s te gebruiken. Publicis spreekt van 'een nieuw tijdperk van creativiteit en innovatie'.

Gebaseerd op de overtuiging dat een geïntegreerde samenwerking leidt tot een hogere betrokkenheid, wat op zijn beurt leidt tot betere resultaten voor klanten, is Marcel gebouwd op de basis van vier belangrijke pijlers: kennis, connectiviteit, kansen en productiviteit.

De kracht van onze kennis - dient om onze mensen te onderwijzen en te inspireren door het delen en toegankelijk maken van zakelijke, industriële, account- en culturele inzichten en van creatief werk.

De kracht van connectiviteit - vindt, matcht, werft en verbindt de meest geschikte medewerkers binnen de Groupe, afhankelijk van de behoeften, interesses, gedragspatronen en verlangens van onze mensen.

De kracht van kansen biedt veelzijdige manieren waarop elk persoon, vanuit zijn of haar vaardigheden en passies, aan andere projecten (dan zijn of haar dagelijkse werkzaamheden) kan bijdragen.

De kracht van productiviteit maakt van de vaak saaie en arbeidsintensieve processen, zoals uren en uitgaven registreren, een makkelijke taak. Gevoed door de toevoer van live data en Microsoft AI-technologie, zal Marcel een vloeiende, intuïtieve, intelligente en rijke ervaring bieden voor onze 80.000 werknemers.

Marcel is een mobiele applicatie voor de moderne technologie-savvy-medewerker, op zowel Android als iOS. Ontworpen om net zo gebruikersvriendelijk te zijn als een consumentenapp, is Marcel door werknemers te gebruiken door middel van spraak of tekstinvoer. De AI-engine stelt aanpassingen voor bij zoekopdrachten die een grote hoeveelheid resultaten opleveren, en helpt zo snel verbindingen te maken en doelen te voltooien.

Marcel zal meer doen dan reageren op verzoeken. Het zal ook proactief relevante kennis, connecties en kansen delen. Elke werkdag zal Marcel zes aanwijzingen in de vorm van een dagelijkse samenvatting delen die zijn aangepast op de rol en interesses van de persoon. Marcel zal dagelijks verfijnen wat het deelt op basis van de interactie en feedback van de medewerker. Verbetering van het Marcel AI-platform zal een voortdurende inspanning zijn, fundamenteel om de Groupe in een platform van de toekomst te transformeren.

Arthur Sadoun, voorzitter & CEO, Publicis Groupe: 'In juni vorig jaar kondigde Publicis Groupe de creatie van Marcel aan, om onze 80.000 werknemers te verbinden en de manier waarop we werken opnieuw vorm te geven, voor onszelf en onze klanten. Bij Publicis Groupe hebben we niet gewacht met handelen. We hebben de scheiding tussen data, creativiteit en technologie doorbroken. We hebben onze silo's door de Power of One gebroken. Vandaag doorbreken we de barrières tussen talent en kansen met Marcel.'

De gedurfde ambitie om Publicis Groupe te transformeren naar een platform vereiste dat de Groupe een aantal zeer belangrijke zakelijke uitdagingen aanging. Een belangrijke uitdaging ligt rond data. Met meer dan 80.000 mensen en meer dan 1.200 entiteiten, die 200 specialiteiten en duizenden klanten omvatten, heeft de Groupe enorme hoeveelheden data. Publicis Groupe schat dit op ruim 5 miljard databestanden.

Dataveiligheid en privacy waren van het grootste belang bij het creëren van Marcel. Deze data privacy- en beveiliging partners waren vanaf het begin bij het proces betrokken en zorgden daarmee voor protocollen zoals GDPR. Publicis Groupe zet zich in voor het vertrouwelijk en veilige omgaan met data van haar mensen en klanten. Werknemers zijn niet verplicht om Marcel te gebruiken en alle interactie en data die werknemers leveren zijn volledig op opt-in basis.

Partnership met Microsoft

Publicis Groupe heeft het Marcel AI-platform gebouwd op basis van Microsoft AI- en Knowledge Graph-technologieën. De Knowledge Graph verbindt zowel gestructureerde als ongestructureerde data uit de hele organisatie, ​​en brengt vervolgens de onderlinge relaties in kaart. Deze gecentraliseerde, geïntegreerde bron van data zal Marcel ondersteunen, evenals andere toekomstige initiatieven uit de Groupe. De Groupe zal van Microsoft’s geavanceerde AI-tools gebruik maken om deze data te verwerken, filteren, verbinden en te organiseren om deze nuttig en toepasbaar te maken voor haar medewerkers.

Er zullen meerdere, bijgewerkte versies zijn tot het optimale state-of-the-art product dat is ontwikkeld voor uitrol naar de hele Publicis Groupe. Publicis Groupe zal in januari 2019 beginnen met de uitrol van Marcel onder haar 80.000 werknemers.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken