Qatar Airways en 180 Kingsday bouwen WK-feestje

Qatar Airways en 180 Kingsday bouwen WK-feestje
  • Bureaus
  • 30 mei 2018 @ 00:56
  • 25058 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • VoetbalCampagnesWK VoetbalCommercials

Qatar Airways en 180 Kingsday dragen het ultieme voetbalgevoel uit in hun nieuwe campagne en blazen nieuw leven in een wereldberoemd nummer.

Dansende mensen van alle leeftijden en verschillende culturen, zingend cabinepersoneel, mascottes en zelfs een goudvis: in de nieuwe campagne van Qatar Airways, gemaakt door creatief bureau 180 Kingsday, spat de saamhorigheid en het plezier van het scherm. Een mooie aftrap in de aanloop naar het voetbalspektakel.

In de commercial steekt zangeres en tv-ster Nicole Scherzinger, bekend van o.a. X-factor USA & UK, het wereldberoemde nummer ‘Dancing in the Streets’ in een nieuw jasje. Het resultaat is een vrolijke, muzikale tv-reclame die wereldwijd te zien zal zijn.

'All Together Now’ is het officiële slogan van Qatar Airways’ World Cup-Sponsoring en wordt gebruik in alle uitingen, waaronder print, design, online, OOH en social media, maar wordt geleid door door de 60 seconden durende TVC waarin de wereld zingt en meedanst op het iconische lied.

Sander Volten, CEO van 180 Kingsday: 'Elke vier jaar komt de wereld samen om te genieten van deze competitie. Waar fans van rivaliserende clubs elkaar normaal niet kunnen luchten, staan ze hier gezamenlijk te genieten. Dit gevoel van verbroedering, plezier en gezonde opwinding wilden wij in deze campagne laten zien. Het resultaat is een vrolijke commercial, waar velen een glimlach van op het gezicht krijgen. Zelfs als jouw land niet meedoet aan het WK.'

Salam Al Shawa, VP Marketing & Corporate Communications van Qatar Airways: 'Net als miljoenen fans over de hele wereld maken wij ons klaar voor de beste voetbal-zomer ooit. Wij willen dat fans het ultieme voetbalgevoel ervaren als zij onze commercial zien. Ons doel is mensen te inspireren om te dansen, dromen en gelukkig te zijn, maar vooral veel plezier te hebben tijdens het WK.'

De tv-commercial komt van de hand van het bekroonde regisseur-collectief Traktor en de legendarische Director of Photography Tim Maurice-Jones - die de cinemetographer was van films als Snatch, Lock Stock & Two Smoking Barrels en Kick Ass. De productie heeft in totaal een jaar geduurd, vanwege de complexiteit van de opnames, het onderhandelen over de rechten van het nummer, het opnieuw opnemen ervan en werken volgens de strikte FIFA-richtlijnen.

De campagne ‘All Together Now’ zal vanaf 29 mei wereldwijd uitgebreid te zien zijn, met inzet van een multi-miljoenen mediabudget, en wordt uitgebreid met een social media-competitie genaamd #OnYourFeet, waar fans video's van zichzelf op Instagram kunnen uploaden waarin zij voetbaltrucs doen.

Credits

Klant: Qatar Airlines

Bureau: 180 Kingsday

Production Company: Rattling Stick

Director - Traktor

Producer - Richard Ulfvengren

Director of Photography - Tim Maurice Jones

Production Designer - Nick Foley-Oates

Offline Edit - Final Cut

Editor - Rick Russell

Assistant Editor - Lucy Berry

Producer - Frankie Elster

Post Production - MPC

Producer - Kayleigh Dugdale

VFX supervisor - Kamen Markov

CGI lead - Jessie Amadio

Colorist - Jean-Clement Soret

Sound Design Studio - Wave Amsterdam

Sound Designer / Mixer - Randall Macdonald

Music Company - Wake The Town

Music Supervisor - Dave Goulding




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken