Roel Schiefelbusch van Mangrove naar Fightclub

Roel Schiefelbusch van Mangrove naar Fightclub
  • Bureaus
  • 1 mei 2018 @ 11:16
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StrategieDigitaalPersonalia

Roel Schiefelbusch gaat per 1 mei operationeel leiding geven aan The Fightclub. Hij is afkomstig van Mangrove, een groot digitaal bureau uit Rotterdam, waarvan hij mede-oprichter was. Mangrove is recent overgenomen door Colours.

'The Fightclub is een jong snelgroeiend online bureau waar de innovativiteit en ondernemerschap eruit spuit', zegt Stiefelbusch. 'In een klein jaar gegroeid naar zo’n 20 specialisten met mooie klanten. Binnen ons vakgebied van online marketing zijn er ook enorme ontwikkelingen op het gebied van o.a. (mobile) marketing automation, AI, blockchain en combinaties daarvan. De komende tijd bekijken we samen met opdrachtgevers in hoeverre dergelijke ontwikkelingen een concurrentieel voordeel kunnen opleveren door relatief vroeg hierin te investeren. Met mijn jarenlange ervaring in de digitale wereld denk ik een belangrijke bijdrage te kunnen leveren aan verdere groei en ontwikkeling.'

Naast Schiefelbusch zullen ook Frederique van Osta en Kevin Dooms per 1 mei het team van The Fightclub versterken. Frederique komt van DutchCowboys en wordt als Social Media Marketeer binnen The Fightclub verantwoordelijk voor de distributie van online content voor een selectie aan klanten. Kevin wordt als Social Content Producer naast Leandro Obrie verantwoordelijk voor alle online producties. Van fotografie, film tot editing en distributie via kanalen als Facebook, Instagram en Snapchat.

Stefan Nuijten, CEO van The Fightclub: 'Met de komst van Roel kunnen we een volgende stap maken voor wat betreft onze groeidoelstellingen, structuur en output. Er is zo goed als geen enkel netwerk agency waarbij alle bedrijven onder één dak zitten. Die USP werkt erg goed voor onze opdrachtgevers en dit willen we verder gaan optimaliseren.'

Tot slot is binnen Fightclub Academy, het interne opleidingstraject, onlangs ook nog een team van junioren gestart. De digitale talenten Nena van de Louw, Joost Petermans en Merijn van den Broek zullen zich intern verder bekwamen op het gebied van alle online specialisaties; SEO, SEA en Social.

The Fightclub is vorig jaar opgericht door Michiel Mol, Stefan Nuijten en Maarten Elshove. Onderdeel van ME Worldwide Group, waar een kleine 60 medewerkers onder één dak werken voor klanten als o.a. Jupiler, Interpolis, Mora, Verfwinkel, DPD & Jumpsquare. Binnen ME Worldwide vallen ook reclamebureau The Communication Company (TCC) & development bureau The Red Corner.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken