Ruud Gullit treurt om Oranje, Lidl blijft positief

Ruud Gullit treurt om Oranje, Lidl blijft positief
  • Bureaus
  • 24 mei 2018 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesEndorsementFood

'Een zomer zonder Oranje', verzucht Ruud Gullit terwijl hij in z'n eentje zit te barbecuën. Gelukkig fleurt Lidl hem op. Joe Public ontwikkelde een kleurrijke zomercampagne voor de supermarkt.

De zomercampagne van Lidl heeft dit jaar het thema 'Geef kleur aan de zomer'. Met kleur wil Lidl het brede assortiment benadrukken, dat deze zomer wordt uitgebreid met honderden nieuwe producten. Hoe meer kleur een gerecht bevat, hoe gevarieerder en gezonder. En dus wil Lidl vertellen dat je deze zomer niet alleen vlees, maar ook groente, fruit, brood, vega en vis op de barbecue kunt leggen.

De campagne is onder meer te zien op televisie, waarin we beelden zien van kleurrijke producten (food en non-food). Tot teleurstelling van Ruud Gullit doet Oranje echter niet mee. 

Credits

Klant: Lidl Nederland 
Verantwoordelijk bij klant: Jorieke de Vries, Anniek Evers 
Bureau: Joe Public Take-Away Advertising 
Creatie: Marcel Hartog, Antoine Houtsma, Jesse Amatsahip en Lesley Jutte 
Strategie: Jeroen van Eck 
Account: Jolies van Rijn, Rosalieke Mulder 
Prod. mij.: Joe Public Shoot i.s.m. Lukkien
Regie: Jorrit Stollman en Antoine Houtsma 
Producers: Kerstin Kambier en Sarah Gilliam 
Edit: Marc Bechtold (Kapsalon) 
Geluid: Topformat 
Post-productie: Lukkien 
 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken