Swapfiets zet fietsenmaker op voetstuk

Swapfiets zet fietsenmaker op voetstuk
  • Bureaus
  • 17 mei 2018 @ 10:09
  • 21483 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Social mediaRecruitmentCampagnesMerken

Swapfiets, 's werelds eerste fietsabonnement, groeit hard. Naast de recente uitbreiding naar België en Duitsland groeien ook de Nederlandse steden flink door. Om aan de groeiambities te kunnen voldoen is een wervingscampagne gestart, met een hippe fietsenmaker in de hoofdrol.

Met de recente internationale uitbreiding naar België en Duitsland, werken er inmiddels meer dan 570 mensen bij Swapfiets. Het aantal banen voor de fietsenmakers binnen het bedrijf is het afgelopen jaar zelfs met 900% gegroeid. Samen zijn zij verantwoordelijk voor het laten rijden van 41.000 Swapfietsen, waarbij service het sleutelwoord is van het succes.

'De dynamiek en schaal bij Swapfiets zijn totaal anders dan bij een gemiddelde fietsenmaker. Dit vraagt van ons ook dat we innovatieve manieren vinden om nieuw personeel aan te trekken', vertelt Nadine Nooteboom, Marketing Manager bij Swapfiets.

Nuchtere screentest

Swapfiets spreekt over 'geen traditionele vacature, maar een gedurfde videocampagne op social media, waarbij de fietsenmaker op een voetstuk wordt gezet'. Want zonder goede fietsenmakers kan de grootste aanbieder van fietsabonnementen niet de service en kwaliteit bieden waar ze groot mee zijn geworden.

'Er is intern een screentest gedaan onder onze eigen fietsenmakers. Nick Battjes, onze fietsenmaker uit Groningen, kwam als winnaar uit de bus en speelt de hoofdrol in deze video. Nick laat met zijn nuchterheid perfect zien waar we voor staan als Swapfiets: we nemen onze klanten en de kwaliteit heel serieus maar onszelf niet zo', legt Nooteboom uit.

Campagne van Aanstekelijk

De video is ontwikkeld in samenwerking met creatief bureau Aanstekelijk. Neal Kok, creatief directeur van Aanstekelijk: 'Swapfiets is een jonge ambitieuze organisatie, en die zoeken evenzo jonge en ambitieuze medewerkers. Die bereik je niet met een stoffige recruitment campagne. Swapfiets sprak dan ook direct al de wens uit om het met een grote knipoog in te steken en daar worden wij altijd blij van. Samen kwamen we tot dit resultaat, dat zowel in beeld als copy flink over-the-top is geworden.'

Ondanks dat de fietsenmaker centraal staat in de video, staan er nog minimaal 40 andere vacatures open. Swapfiets zoekt mensen zowel voor de banen op het hoofdkantoor in Amsterdam als (bij)banen in de verschillende steden.

Credits

Klant: Swapfiets (Nadine Nooteboom)
Bureau: Aanstekelijk| Creative Agency
Regisseur: Neal Kok
D.O.P.: Mark Lindenberg
1st AC: Daan Kramer
Edit: Bas Burggraaff
Soundmix/design: Studio Xander




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken