Today is Canday ontwikkelt cabaret-format voor 50five

Today is Canday ontwikkelt cabaret-format voor 50five
  • Bureaus
  • 29 mei 2018 @ 00:52
  • 19894 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • VideoCampagnesWebwinkelEntertainmentMerken

Samen met cabaretier Leon van der Zanden heeft Today is Canday een online campagne-format ontwikkeld voor 50five. De campagne creëert bewustzijn voor het nut van 'smart home'-oplossingen. Via cabaret worden 'dagelijkse domme dingen' geschetst waar 50five een oplossing voor heeft.

De opdracht was simpel: ontwikkel een campagneformat (en mechanisme) voor de langere termijn, die de omzet van dre webshop een boost kan geven en tegelijkertijd het merk op de kaart zetten. De strategie die Today is Canday ontwikkelde is gebaseerd op een tweesporenaanpak. 'Via het ene spoor stimuleren we landelijk bereik en vergroten we de naamsbekendheid met een billboarding-campagne op tv. Het tweede spoor focust op online en jaagt, met de videosketches van Leon van der Zanden, traffic naar de webshop aan.'

50five: e-tailer met grote ambities

50five, zelfstandig onderdeel van Engie, is een curated webshop in 'smart home'-producten en -diensten. 50five is actief in vijf landen (Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk) en positioneert zich als de #1 smart home specialist die smart home voor iedereen toegankelijk wil maken. Alle producten worden eerste door 50five zelf getest, zodat ze zeker weten dat de consument goed advies krijgt. A-merkfabrikanten waarderen deze inzet.  

Hoe verleid je een groot publiek om producten te kopen die een probleem oplossen waarvan je eigenlijk niet weet dat het überhaupt een probleem is? Een deurbel met een camera? Je opent toch gewoon de deur en dan zie je wie er voor de deur staat! 

De adoptie van 'smart home'-toepassingen is vandaag de dag nog beperkt. Vaak worden producten als slimme deurbellen gezien als een ‘gadget’ voor de innovators onder ons. Vanuit de overtuiging dat deze toepassingen echter daadwerkelijk dagelijkse ‘problemen’ en ongemakkelijkheden oplossen, ontwikkelde Today is Canday een long-idea met een ambitieuze doelstelling: de adoptiecyclus van smart-home producten versnellen!

Dagelijkse Domme Dingen

Zo werd het bijzondere concept van de ‘Dagelijkse Domme Dingen’ geboren. En omdat ‘fun’ een kernwaarde is van 50five, leek het logisch om dat in samenwerking met een (standup) comedian te doen. Leon van der Zanden herkende zichzelf in de waarden van 50five en wilde graag helpen om die herkenbare dagelijkse ongemakkelijke en domme situaties onder woorden te brengen. Die samenwerking heeft geleid tot een serie korte anekdotes die op video werd vastgelegd en via social media onder een breed publiek wordt weggezet.

De eerste serie ‘Dagelijkse Domme Dingen’ staat nu live. Er volgen er nog veel meer.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken