WeLikeMilk overgenomen door Today is Canday

WeLikeMilk overgenomen door Today is Canday
  • Bureaus
  • 16 mei 2018 @ 09:00
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkDigitaalStrategieCreatie

Het Amsterdamse online marketingbureau WeLikeMilk is vanaf vandaag onderdeel van Today is Canday. Met de overname zet 'Canday' een belangrijke volgende stap richting het verder optimaliseren van commercieel en creatief succesvolle partnerships met haar klanten. Het WeLikeMilk-team blijft intact, net als de merknaam.

​Today is Canday, met vestigingen in Amsterdam en Den Bosch, verstevigt haar positie als lead agency met de overname van het Amsterdamse online marketingbureau WeLikeMilk. Reden hiervoor is dat Today is Canday zo sneller en effectiever kan inspelen op de behoeften van adverteerders.

John Lommers, chairman en oprichter van Today is Canday: ‘Onze business verandert in hoog tempo. Bij adverteerders groeit de vraag naar een geïntegreerde, more-service, data- en digital driven partner. Een lead agency die in staat is een businesscase te bouwen op basis van commerciële creativiteit. En grip heeft op alle parameters die de business van adverteerders beïnvloeden.’ 

Meer experience dan communicatie

Dat juist WeLikeMilk is overgenomen, voelt als een logische stap, meent Lommers. ‘Net als Today is Canday gelooft WeLikeMilk namelijk dat marketing tegenwoordig meer experience dan communicatie is. Een zoektocht naar manieren om een kwalitatieve en langdurige interactie tussen adverteerders en hun doelgroepen op te bouwen.’

Michael Overzier (Founder & Strategy Director van WeLikeMilk) vult aan: ‘En we geloven allebei dat je samen met een adverteerder pas commercieel vruchtbare content en campagnes kunt ontwikkelen, als je zijn tak van sport begrijpt. Iets waar het bij veel bureaus, volgens diverse onderzoeken, aan ontbreekt. Het is meer dan ooit van belang om de afstand tussen bureau, adverteerder, doelgroep en business te minimaliseren. Je bereikt dit door sterke, geïntegreerde businesscases te creëren die zorgen voor groei. Niet gek dus dat we deze nieuwe, veelbelovende samenwerking aangaan.’ 

Creatieve slagkracht

WeLikeMilk werd in 2012 door Overzier opgericht en ontwikkelt succesvolle online strategieën en campagnes voor onder andere Simyo, Sanquin en Funda. Overzier: ‘Om deze op middelenniveau tot leven te brengen, kunnen we vanaf nu direct samenwerken met een volledig uitgerust creatief team. Dat betekent niet alleen meer creatieve slagkracht, maar ook meer wendbaarheid, snelheid en transparantie. Een mooie nieuwe stap!’

De resultaatgerichte visie van WeLikeMilk op business-ontwikkeling geeft bovendien een significante verdieping aan de ‘activate’ en ‘accelerate’ beloften van Today is Canday.

Lommers: ‘We hebben de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in onze conceptuele en creatieve kant. Met deze overname geven we nu onze technologische kant - data, marketing automation, digital implementatie, analytics en optimalisatie - een belangrijke kwaliteitsimpuls. Michael en zijn team weten als geen ander hoe je op basis daarvan de impact bij doelgroepen vergroot. En hoe je bouwt aan beter converterende content en campagnes.’ 

Continuïteit op alle niveaus

De overname vormt de basis voor een optimale kruisbestuiving tussen beide teams. Om de continuïteit op directieniveau te waarborgen, neemt Michael Overzier plaats in de creatieve directie van Today is Canday. Tevens gaan Today is Canday’s Hans Vermeulen (CFO & Partner) en Natascha van den Ende (CCO & Partner) deel uitmaken van de directie van WeLikeMilk om de bedrijfsvoering samen met Overzier verder te stroomlijnen. Lommers besluit: ‘Dankzij de overname krijgen we allebei nog meer mogelijkheden om de business van onze klanten - bestaande en nieuwe - te laten groeien. Ik ben er trots op dat WeLikeMilk nu onderdeel is van Today is Canday en kijk met vertrouwen naar de toekomst.’ 

John Lommers, chairman en oprichter van Today is Canday: ‘Onze business verandert in hoog tempo. Bij adverteerders groeit de vraag naar een geïntegreerde, more-service, data- en digital driven partner. Een lead agency die in staat is een businesscase te bouwen op basis van commerciële creativiteit. En grip heeft op alle parameters die de business van adverteerders beïnvloeden.’  

Michael Overzier, oprichter en strategy director van WeLikeMilk: ‘We geloven allebei dat je samen met een adverteerder pas commercieel vruchtbare content en campagnes kunt ontwikkelen, als je zijn tak van sport begrijpt. Iets waar het bij veel bureaus, volgens diverse onderzoeken, aan ontbreekt. Het is meer dan ooit van belang om de afstand tussen bureau, adverteerder, doelgroep en business te minimaliseren. Je bereikt dit door sterke, geïntegreerde businesscases te creëren die zorgen voor groei. Niet gek dus dat we deze nieuwe, veelbelovende samenwerking aangaan.’ 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken