Yacht en NIMA gaan nauwer samenwerken
- Bureaus
- 24 mei 2018 @ 14:02
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MarketingcommunicatieMarketingKennissessieCommunicatie
- 24 mei 2018 @ 14:02
- Redactie MarketingTribune
Yacht en NIMA verdiepen hun samenwerking. NIMA heeft voor Yacht een programma samengesteld dat dit voorjaar van start is gegaan en bestaat uit een individuele kennistoets, gevolgd door een ontwikkeladvies. Dit advies wordt omgezet in een persoonsgebonden programma, zodat Yacht professionals up-to-date kennis ontwikkelen over de actualiteiten op het gebied van digital marketing.
Yacht helpt organisaties met de vaste én interim invulling van online communicatie- en digital marketing-vacatures. Hiervoor zijn hooggekwalificeerde digital professionals vereist. Door gebruik te maken van de kortlopende kennistrajecten van NIMA, als onderdeel van het opleidingspad van Yacht, kan de Yacht professional zich snel ontwikkelen. Beide partijen leveren daarmee een bijdrage aan de ontwikkeling van het marketing- en communicatievak als geheel, maar ook aan individuele professionals.
De NIMA Kennistoets is specifiek ontwikkeld voor marketingprofessionals, als nulmeting van het huidige kennisniveau. De toets bestaat uit 100 vragen verdeeld over vijf categorieën: marketing, digital marketing, communicatie, sales en onderzoek. Na afloop van de toets wordt het behaalde resultaat geanalyseerd en wordt er door NIMA een persoonlijk ontwikkeladvies gegeven, dat de basis vormt voor een persoonsgebonden opleidingsprogramma.
Kloof dichten
De vakgebieden marketing en communicatie zijn voortdurend in beweging en deze ontwikkelingen vereisen specifieke kennis en competenties. Met het opnemen van Digital Marketing Trainees van Yacht in zijn ontwikkelprogramma wil Yacht de kloof dichten tussen net afgestudeerd talent en de arbeidsmarkt. Door de professionals te faciliteren in hun ontwikkeling en hen naast ontwikkeling op vaardigheden ook de meest actuele digital marketing- en online communicatiekennis aan te reiken, ontwikkelen ze zich op de juiste competenties, waardoor Yacht goed kan inspelen op de vraag in de markt.
Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing