BVA wil fundamentele digitale hervorming
- Bureaus
- 29 jun 2018 @ 11:19
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - Online advertisingDigitaalReclameStrategie
- 29 jun 2018 @ 11:19
- Jeroen Mirck
De Bond van Adverteerders (BVA) maakt zich zorgen over het gebrek aan transparantie in de online advertentiemarkt. Daarom lanceert de adverteerdersclub acht basisprincipes voor een fundamentele hervorming van het digitale ecosysteem.
De door BVA bepleite hervorming is noodzakelijk omdat de online advertentiemarkt inmiddels qua netto mediabestedingen ruimschoots groter is dan die van televisie (aldus het IAB-rapport 'Online Advertising Spend') en daarmee volwassen is geworden. Tegelijk staat online transparantie echter nog in de kinderschoenen. BVA heeft samen met twee Nederlandse adverteerders meegeschreven aan het Global (Digital) Media Charter van de World Federation of Advertisers (WFA) en gaat dit visiedocument nu implementeren op de Nederlandse markt.
'Ingrijpende verandering noodzakelijk'
Frenkel Denie, voorzitter BVA: 'Er is een ingrijpende verandering noodzakelijk omdat vandaag de dag de transparantie voor zowel adverteerder als consument niet op orde is. In de overtuiging dat alle media in de toekomst digitaal gaan worden, is dit hét moment om deze fundamentele hervorming door te voeren. Wij roepen alle partijen in het online ecosysteem op om op basis van de acht principes tot gezamenlijke hervormingen te komen. Een taskforce van BVA neemt het initiatief om met verschillende partijen in de Nederlandse markt de acht basisprincipes verder uit te werken en hierover concrete afspraken te maken. Op internationaal niveau werkt BVA nauw samen met de WFA.'
Acht basisprincipes voor een nieuwe samenwerking Het Global (Digital) Media Charter onderstreept de belangrijkste probleemgebieden in het digitale ecosysteem zoals we die vandaag de dag zien. Het moet gezien worden als een vertrekpunt voor een nieuwe en open discussie tussen alle betrokkenen om een beter digitaal landschap te creëren.
De acht basisprincipes zijn:
- Zero tolerance ten aanzien van advertentiefraude
- 100% Brand safety
- Minimum standaarden voor viewability
- Transparantie in de digitale supply chain
- Third-party verificatie en meting als minimumvereiste
- Aanpakken van walled garden problemen
- Verbetering transparantie van data
- Gebruikerservaring verbeteren.
De discussie over transparantie in de online reclamewereld kwam in 2016 in een stroomversnelling door de ANA Papers. Sindsdien volgde veel debat, waarbij grote adverteerders als Procter & Gamble het voortouw namen, maar is het probleem nog allerminst uit de wereld.
In het Global Media Charter worden de acht basisprincipes toegelicht. Dit volledige document kun je hier downloaden.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing