Care Plus bestrijdt teek met nepnieuws

Care Plus bestrijdt teek met nepnieuws
  • Bureaus
  • 29 jun 2018 @ 09:55
  • 19923 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Social mediaVideoContentCampagnes

Met het verspreiden van een fake video waarin een jakhals wordt gespot door een jogger, geeft Care Plus het startschot voor een grote awareness-campagne rondom de teek. Het bericht werd opgepakt door onder meer Telegraaf, AD, Gelderlander, Omroep Brabant en Dumpert.

De campagne 'Laat ze niet bijten' maakt Nederlanders ervan bewust dat het echte gevaar van een tekenbeet vooral schuilgaat in struikgewas en hoog gras. Het verantwoordelijke bureau is Martin and Lewis, gespecialiseerd in oplossingen voor groei. Klantdata is hierbij een essentieel onderdeel dat ook wordt meegenomen in het creatieve proces.

Wilde dieren rukken op in Nederland en de media hebben hier al meerdere malen verslag van gedaan. Wolven, lynxen en jakhalzen zijn schuw en zullen contact met mensen liever vermijden. De kans dat je door zo’n dier wordt gebeten is dan ook te verwaarlozen en angst voor deze wilde dieren is dan ook onnodig.  Een teek is juist op zoek naar een gastheer om te kunnen bijten. Een tekenbeet kan de ziekte van Lyme of hersenvliesontsteking veroorzaken.

'Teek net zo gevaarlijk als een wolf'

Care Plus-directeur Arnoud Aalbersberg: 'Bij gevaarlijke dieren denken mensen meteen aan een haai of een wolf, maar in Nederland leeft één van de gevaarlijkste dieren gewoon in je achtertuin. Elk jaar worden er in Nederland ruim 1,2 miljoen mensen gebeten door een teek en dit jaar geeft het RIVM aan dat in 2018 dit enorme aantal verder groeit. Met onze campagne ‘laat ze niet bijten’ willen we mensen bewust maken van het gevaar van de teek en attenderen op de preventieve maatregelen die je kunt nemen om een tekenbeet te voorkomen.'

De campagne wordt ondersteund op social media met een quiz (op Laatzenietbijten.nl) die een aantal fabels en misvattingen over de teek ontkracht. Daarnaast worden ook radio, online advertising en outdoor ingezet en is er door het verantwoordelijke bureau Martin and Lewis slim gebruik gemaakt van social influencers om het fake news te seeden.

Care Plus zorgt ervoor dat je veilig op reis kunt en met mooie verhalen terugkomt. Met de gezondheidsbeschermende producten van Care Plus ga je onbezorgd op pad, zowel ver weg als dichtbij huis. Care Plus is de productenlijn van Tropenzorg B.V., sinds 1992 dé specialist op het gebied van gezond en veilig reizen.

De producten van Care Plus beschermen tegen stekende insecten (zoals muggen en teken), de zon, slechte hygiënische omstandigheden, vervuild drinkwater en bieden uitkomst bij het verlenen van eerste hulp bij de meest voorkomende ongelukken thuis en op reis.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken