Eurostar wil vliegtuigreizigers overreden om de trein te nemen

Eurostar wil vliegtuigreizigers overreden om de trein te nemen
  • Bureaus
  • 12 jun 2018 @ 09:10
  • 16235 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Geen tag

Eurostar, de hogesnelheidstrein die het Europese vasteland met het Verenigd Koninkrijk verbindt, lanceert een nieuwe tongue-in-cheek reclamecampagne om de voordelen van Eurostar-reizen te promoten bij Nederlandse reizigers in de luchthavens van Schiphol en Rotterdam.

De digital out of home creaties benadrukken de voordelen van reizen per trein in plaats van het vliegtuig: een royale hoeveelheid toegestane bagage, een comfortabele reis van stadscentrum naar stadscentrum en een lagere C02-voetafdruk. Een Eurostar-reis van Londen naar Amsterdam stoot namelijk vijf keer minder CO2 per reiziger uit dan een vlucht.

 “Travel smart. Travel Eurostar” bestaat verder uit een reeks videospotjes waarin een piloot of stewardessen te zien zijn die na hun shift de trein naar Londen nemen. Die spots zijn te zien op tv en social media:

Guillemette Jacob, directeur Marketing en Product bij Eurostar: ‘Onze nieuwe campagne bouwt voort op de succesvolle lancering van onze nieuwe verbinding tussen Londen en Nederland in april. Door de voordelen van hogesnelheidstreinen te laten zien, verwachten we dat nog meer Nederlandse reizigers de overstap van vliegtuig naar trein zullen maken.’

De campagne werd gemaakt door BBDO Amsterdam en is te zien in de vertrekhallen van Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport, op televisie, digitaal OOH, online-banners en social media tussen 11 juni en 3 augustus.

Credits:

Creative agency:              BBDO Amsterdam

Media Agency:                  PHD media    




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken