Publicis One helpt social enterprises

Publicis One helpt social enterprises
  • Bureaus
  • 25 jun 2018 @ 10:07
  • 13126 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOCreatieEvenementMarketingcommunicatie

Publicis One heeft de eerste Nederlandse editie van Innovation Day gehouden. Tegelijkertijd met collega’s in Londen en New York gebruikten multidisciplinaire teams met onder andere professionals vanuit Starcom, Leo Burnett en MSL hun kennis en creativiteit om drie sociale ondernemingen te helpen bij hun marcom-uitdagingen.

Het doel van Innovation Day is om social enterprises die een positieve bijdrage leveren aan het wereldvoedselprobleem te helpen excelleren en door te groeien. Het eigen evenement vindt al zeven jaar op rij plaats in onder andere New York en London en is onderdeel van het programma One Table, waarmee Publicis Groupe zich toelegt op de missie honger in de wereld terug te dringen tot nul en eerlijke handel te stimuleren.

Drie social enterprises met een missie

Naast een briefing, uitgebreide insights en de oplevering van een concrete oplossing bestaat de dag voornamelijk uit het maken van strategische keuzes, brainstorms, concepting en creatie. Dit jaar werkte de teams voor de volgende drie social enterprises: 

  • De Chocolatemakers: De Chocolatemakers willen mensen laten zien hoe èchte chocola gemaakt wordt, van boon tot reep. In hun fabriek in Amsterdam doen zij alles zelf. De Chocolatemakers zijn het enige Nederlandse chocoladebedrijf dat elke schakel in de keten zelf in de hand heeft.
  • Thuisafgehaald.nl: Thuisafgehaald is een community van thuiskoks, afhalers en samenwerkingspartners. Het platform gelooft dat we meer kunnen bereiken samen als we delen.
  • De Koeckebackers: Bij de Koeckebackers bakken jongvolwassenen met een afstand tot de arbeidsmarkt koek. Hun Koeckebar midden in de Baarsjes is een nieuwe hotspot in Amsterdam.

Andres van Vugt, Chief Technology Officer bij Publicis One Benelux: 'Het One Table-initiatief mobiliseert de hele organisatie om samen te komen om mee te werken honger te helpen beëindigen. Innovation Day is één van de initiatieven die hier aan bijdraagt. En wij dragen bij op de manier waar we het beste in zijn - organisaties laten groeien en excelleren dmv data, creativiteit, communicatie en media. Het is mooi om te zien hoe onze professionals samen met de social enterprises tot concrete oplossingen komen voor hun uitdagingen. Op deze manier kunnen wij als grote organisatie waarde toevoegen aan lokale ondernemers en ons steentje bijdragen aan een betere wereld.' 

Op het Cannes Lion Festival in 2016 hielp Publicis Groupe bij het vormen van Common Ground, een verbintenis van vijf jaar met Dentsu, Havas, IPG, Omnicom en WPP, om de Verenigde Naties te helpen hun ‘Sustainable Development Goals’ te halen. Publicis Groupe verdedigt doel 2: Zero Hunger. Vanuit deze betrokkenheid is Publicis Groupe het One Table gestart. Innovation Day is een van de initiatieven die One Table tot leven brengt.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken