Spaanse celebrity's promoten hun vaderland

Spaanse celebrity's promoten hun vaderland
  • Bureaus
  • 26 jun 2018 @ 13:21
  • 19066 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaEndorsementVideoCampagnes

Spanje lanceert een campagne waarin influencers uit de cultuur-, film- en sportwereld je uitnodigen om in 10 seconden verliefd te worden op het land. Tennisser Rafael Nadal onder meer, maar ook actrice Elsa Pataky.

Kunnen we in slechts 10 seconden verliefd worden op een persoon, een landschap, een stad of een land? De bekende Spaanse psychiater Luis Rojas Marcos beweert van wel. Dit is de hypothese waarmee de laatste digitale marketingcampagne van Turespaña, een overheidsorgaan dat aan het Ministerie van Energie, Toerisme en Digitale Agenda van de Spaanse overheid verbonden is, van start gaat. Rojas Marcos daagt reizigers uit om in een korte video uit te leggen waarom zij verliefd op Spanje worden.

Spaanse persoonlijkheden uit de wereld van gastronomie, film, muziek, sport of mode doen mee en laten vanuit hun persoonlijke benadering zien hoe ze Spanje en hun favoriete bestemmingen beleven.

Eén van de eersten was de tennisser Rafael Nadal, die iedereen heeft aangemoedigd om zijn video van 10 seconden te delen. Actrice Elsa Pataky laat in haar video twee van haar passies zien: shoppen in Barcelona in de gezellige wijk Borne en met haar vrienden van de beroemde "Madrileense avond" op een van de terrassen met één van de meest spectaculaire uitzichten van Madrid genieten.

Van ballet tot badminton

Carolina Marín, die in 2016 Olympisch kampioen badminton in Rio de Janeiro werd, houdt van hardlopen in Madrid waarbij de karakteristieke Puerta de Alcalá op de achtergrond zichtbaar is. Eveneens heeft de ballerina Tamara Rojo, artistiek directeur van het Engelse nationale ballet van Londen, de uitdaging aangenomen. Zij onthult in Madrid haar geliefde Koninklijke Theater en in Toledo een spectaculair uitzicht op de oude 'stad van drie culturen' vanaf een van de vele uitkijkplaatsen.

Juan María Arzak, een van de Spaanse chef-koks die kan bogen op drie Michelin-sterren, wijst op de prominente rol van Spanje in de avant-gardistische cuisine tijdens een ronde in zijn werkplek en sterren-restaurant in San Sebastian. Tegelijkertijd toont hij ons aan zee, de Peine del Viento, een van de belangrijkste iconen van de Baskische hoofdstad, van de beeldhouwer Eduardo Chillida uit Donostia.

Steeds meer celebrity's

Aan de nog groeiende lijst hebben zich inmiddels andere persoonlijkheden toegevoegd, zoals de winnaar van de US Masters golf, Sergio García. Hij nodigt je uit om op elk moment van het jaar te komen golfen in Spanje, vanwege het heerlijke klimaat op de Valderrama Golf Club San Roque (Cádiz), één van de vele golfbanen van het hoogste niveau die ons land rijk is. Ook moedigt hij aan om de kuststad Peñíscola in Castellón, de stad waar hij vandaan komt, te ontdekken. Het is één van de mooiste kuststeden in Spanje met het kasteel Papa Luna, waar Game of Thrones werd opgenomen.

De ontwerpster Ágatha Ruiz de la Prada ontpopt zich als ambassadrice van kunst en cultuur van ons land vanuit La Pedrera. Dit indrukwekkende modernistische gebouw is geïnspireerd op de natuur en ontworpen door Antonio Gaudí. De actrice Paz Vega stimuleert je om de uitdaging aan te gaan en zij deelt de liefde die ze voelt voor haar geboorteplaats Sevilla en toont trots de imposante toren van de kathedraal, de Giralda. Ten slotte neemt wereldkampioen kunstschaatsen Javier Fernández je mee naar het dromerige gouden zand van het Papagayo-strand van Lanzarote op de Canarische Eilanden.

De persoonlijkheden die de uitdaging hebben aanvaard, delen hun video's op hun persoonlijke sociale netwerk-accounts.



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken