Sunweb lanceert wielerplatform

Sunweb lanceert wielerplatform
  • Bureaus
  • 5 jun 2018 @ 13:13
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Sunweb lanceert deze week het wielerplatform The Prologue. De volledige ontwikkeling van het nieuwe mediamerk is gedaan door Wayne Parker Kent.

Wayne Parker Kent ontwikkelde de identiteit en de infrastructuur achter het platform. Daarnaast ligt ook de contentproductie in handen van de Amsterdamse mediapartij; een inhouse redactie voorziet het platform dagelijks van nieuwe artikelen en video’s.

CCO van Sunweb Group, Tim van den Bergh, legt uit waarom Sunweb een lifestyle platform begint. ‘In het huidige medialandschap is het steeds moeilijker om via reclame de juiste mensen te prikkelen op een manier die consumenten ook als aangenaam percipiëren. Om onze internationale groei verder te versnellen zijn we begin 2016 gestart met sportsponsoring en ontstond Team Sunweb.'
Het team, met onder andere de Nederlandse toprenner Tom Dumoulin in haar gelederen, vormt voor The Prologue een belangrijke bron van insights, tips en behind the scenes content.

Volgens Van den Bergh is de activatie van het partnership tussen Sunweb en Team Sunweb essentieel. ‘De focus moet dan vooral liggen op uitleggen wie Sunweb is en wat we doen. Dit gaat dan niet alleen om de Team Sunweb fans, maar ook om de fans van andere teams en alle sympathisanten van deze steeds groeiende sport.’

De keuze voor online vloeit voort uit het feit dat Sunweb een ecommerce partij is, aldus Van den Bergh. ‘Wat leent er zich dan beter toe dan een internationaal wielerplatform waar we met de mooiste content op een intelligente manier al deze mensen kunnen bereiken?’.

Het mediamerk The Prologue richt zich dus breder op wielrennen dan alleen de professionele sport. Hoofdredacteur Mike Cooper: ‘We hebben een grote passie voor wielrennen en vooral ook de lifestyle daaromheen. We houden van het touren en koersen, maar genieten net zo veel van het naar de koffiebar cruisen op de fixie. Het leven om de sport is minstens zo interessant.’
Volgens Cooper is The Prologue een breed platform bedoeld voor hardcore fans tot de fietser die net opstapt. ‘De sportieve fietscultuur is enorm aan het groeien. Wij willen mannen én vrouwen helpen om hun liefde voor deze sport nog beter te beleven. Onze verhalen variëren daarom enorm. Van praktische tips omtrent rijden, voeding en trainen tot inspirerende exclusieve achtergrondverhalen over bekende profs.’

The Prologue verschijnt aanvankelijk in het Engels en het Nederlands; een uitrol naar het Duits en Frans volgen in een latere fase. 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken