Lotto experimenteert met dynamic advertising op Schiphol

Lotto experimenteert met dynamic advertising op Schiphol
  • Bureaus
  • 19 jul 2018 @ 11:38
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • DigitaalOutdoorOnline advertisingReclame

Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. UM en Rapport experimenteren voor opdrachtgever Lotto met ‘dynamic buying’ bij Schiphol Media.

Een vlucht kan weleens vertraging hebben en een gate kan wijzigen. Het is vanaf nu mogelijk op Schiphol dat wanneer dit gebeurt de ingekochte uiting mee ‘vertraagt’ of ‘verhuist’. Dit draagt bij aan de maximale zichtbaarheid en relevantie voor de consument, aldus de betrokken bureaus.

Lotto geeft vakantiegeld weg

Mediabureau UM maakte het mediaplan voor de Lotto-zomercampagne rondom het thema 'vakantiegevoel'. Als onderdeel van het multimediale plan werkte zusterbedrijf Rapport, het OOH-label van IPG Mediabrands, met onder andere Schiphol Media aan het Oout Of Home-plan. Consumenten (18 jaar of ouder) kunnen bij Lotto in de maand juli elke werkdag 5.000 euro vakantiegeld winnen en daarmee hun vakantie upgraden, verlengen of extra leuke dingen doen. Daarvoor zijn er dynamische uitingen gemaakt die bij Schiphol Media zijn ingekocht op de vijf meest populaire vakantielanden: Spanje, Turkije, Griekenland, Italië en Groot-Brittannië. De uiting wordt dynamisch aangepast naar het land van bestemming om de boodschap extra relevant te maken.

Van online naar dynamic buying

Nu plaats, tijd en context van het adverteren belangrijker zijn dan ooit, is het zaak steeds slimmer gebruik te maken van beschikbare technologieën en data. Nog steeds worden campagnes deels handmatig beheerd door adverteerders of consultants, maar in toenemende mate gebeurt dit geautomatiseerd. Je kunt dit zien als ‘voorgeprogrammeerde’ marketing, waarbij de advertentie automatisch inspeelt op wijzigingen in de vluchtplanningen volgens vooraf vastgestelde criteria.

Michael Kastelijns, marketing manager bij Lotto: 'Ik ben erg tevreden met het advies van UM en Rapport voor deze Lotto-zomercampagne en blij dat we de media van Schiphol Media zo relevant mogelijk kunnen inzetten. Door het dynamic inkopen van deze campagne komen we tot een goed bereik in de doelgroep met een optimale relevantie per boodschap. Op deze manier maken we het feit dat Lotto een buitengewoon leven mogelijk maakt nog persoonlijker.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken