Lotto experimenteert met dynamic advertising op Schiphol
- Bureaus
- 19 jul 2018 @ 11:38
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - DigitaalOutdoorOnline advertisingReclame
- 19 jul 2018 @ 11:38
- Redactie Bureaus
Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. UM en Rapport experimenteren voor opdrachtgever Lotto met ‘dynamic buying’ bij Schiphol Media.
Een vlucht kan weleens vertraging hebben en een gate kan wijzigen. Het is vanaf nu mogelijk op Schiphol dat wanneer dit gebeurt de ingekochte uiting mee ‘vertraagt’ of ‘verhuist’. Dit draagt bij aan de maximale zichtbaarheid en relevantie voor de consument, aldus de betrokken bureaus.
Lotto geeft vakantiegeld weg
Mediabureau UM maakte het mediaplan voor de Lotto-zomercampagne rondom het thema 'vakantiegevoel'. Als onderdeel van het multimediale plan werkte zusterbedrijf Rapport, het OOH-label van IPG Mediabrands, met onder andere Schiphol Media aan het Oout Of Home-plan. Consumenten (18 jaar of ouder) kunnen bij Lotto in de maand juli elke werkdag 5.000 euro vakantiegeld winnen en daarmee hun vakantie upgraden, verlengen of extra leuke dingen doen. Daarvoor zijn er dynamische uitingen gemaakt die bij Schiphol Media zijn ingekocht op de vijf meest populaire vakantielanden: Spanje, Turkije, Griekenland, Italië en Groot-Brittannië. De uiting wordt dynamisch aangepast naar het land van bestemming om de boodschap extra relevant te maken.
Van online naar dynamic buying
Nu plaats, tijd en context van het adverteren belangrijker zijn dan ooit, is het zaak steeds slimmer gebruik te maken van beschikbare technologieën en data. Nog steeds worden campagnes deels handmatig beheerd door adverteerders of consultants, maar in toenemende mate gebeurt dit geautomatiseerd. Je kunt dit zien als ‘voorgeprogrammeerde’ marketing, waarbij de advertentie automatisch inspeelt op wijzigingen in de vluchtplanningen volgens vooraf vastgestelde criteria.
Michael Kastelijns, marketing manager bij Lotto: 'Ik ben erg tevreden met het advies van UM en Rapport voor deze Lotto-zomercampagne en blij dat we de media van Schiphol Media zo relevant mogelijk kunnen inzetten. Door het dynamic inkopen van deze campagne komen we tot een goed bereik in de doelgroep met een optimale relevantie per boodschap. Op deze manier maken we het feit dat Lotto een buitengewoon leven mogelijk maakt nog persoonlijker.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing