MaisonPR en Mooi winnen pitch Estée Lauder

MaisonPR en Mooi winnen pitch Estée Lauder
  • Bureaus
  • 27 jul 2018 @ 11:27
  • 19737 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PitchesPromotieCommunicatiePRMerken

Beautymerk Estée Lauder gooit zijn communicatie- en PR-structuur helemaal om. Na een pitch zijn twee PR-bureaus gekozen voor de Nederlandse markt: MaisonPR en Mooi The Agency.

Mooi The Agency gaat werken op de merken Clinique, Bobbi Brown, Bumble and Bumble, Darphin, Smashbox, Origins, Lab Series en Glamglow. MaisonPR gaat de PR-activiteiten verzorgen voor de merken Aveda, La Mer, Tom Ford beauty, Jo Malone London, Kilian en de parfums van Tommy Hilfiger, Michael Kors en Donna Karan. Ook zal MaisonPR de Corporate PR van Estée Lauder Companies uitvoeren, samen met Marie Wauters, de interne Corporate Communications Manager Benelux. 

Na een intensieve pitch, geleid door Marie Wauters en Christophe Wilms (beide werkzaam voor Estée Lauder) in opdracht van general manager Franck Besnard van Estée Lauder Companies Benelux, is uiteindelijk de keuze gemaakt voor de samenwerking met de bureaus Mooi en MaisonPR. 

Centralisatie van Public Relations

Marie Wauters: 'Binnen het portfolio van Estée Lauder Companies hebben we high-end beautymerken die elkaar versterken. We zien ook dat zowel journalisten, influencers als consumenten onze merken omarmen en meerdere van onze merken mixen en matchen. Om deze reden hebben wij voor centralisatie van de PR en communicatie gekozen. Vanuit Brussel is er een Corporate PR office inhouse en in Nederland werken we voor acht merken en de Corporate PR met MaisonPR samen en voor acht merken met Mooi The Agency.'

Estée Lauder Companies streeft naar voortdurende kwaliteit en creativiteit met een ‘digital first’-mentaliteit, maar wel 'zonder printrelaties uit het oog te verliezen'. Het doel voor de komende jaren is om de krachten van de vele merken te bundelen en de eigen positie in de cosmeticamarkt te versterken. Wauters: 'Hierbij zal de deskundigheid van beide agencies op het vlak van influencers, recruitment en storytelling van groot belang zijn.'

Wie werken er nu met elkaar aan de Estée Lauder-case? 

Estée Lauder Companies is de wereldwijde leider in 'prestige-beauty'. Het bedrijf heeft een portfolio van meer dan 25 merken die verkocht worden in 150 landen.

Mooi The Agency is in 2007 opgericht door Melissa Slotemaker en Sharon van Eeghen. Het bureau is uitgegroeid tot een full-service communicatiebureau gespecialiseerd in fashion, beauty en lifestyle. Een team van 17 creatieve connectors werkt voor diverse internationale merken. PR, Influencer-marketing, events, social media-management en online marketing behoren tot de services. Naast Estée Lauder werkt het bureau voor onder meer Omega, Dyson, Etos, Hunkemöller, YAYA, Sacha, SuitSuit, Prada, Manfield en Miele. 

MaisonPR is een onafhankelijk full-service PR-bureau en heeft een eigen vestiging in Amsterdam en Antwerpen. Het bureau richt zich op PR, events, social influencers, advertising, activaties en content-creatie. MaisonPR heeft onlangs een nieuw concept gelanceerd: MaisonStudios, een multi-inzetbare ruimte voor shoots en events. Naast Estée Lauder werkt het bureau voor onder meer Dom Pérignon, Triumph, Villa Massa, Park Plaza Hotel Group en Samsonite.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken