Na Pieter en Robin pakt Calvé nu uit met Lieke

Na Pieter en Robin pakt Calvé nu uit met Lieke
  • Bureaus
  • 17 jul 2018 @ 10:28
  • 18768 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenVoetbalCampagnesFoodReclame

Iedereen kent de Calvé-commercial met een jonge Pieter van den Hoogenband. Later volgde er eentje met Robin van Persie. Deze week komt er een derde tv-spot in deze reeks, ditmaal met 'Oranje Leeuwin' Lieke Martens, afgelopen jaar gekozen tot beste voetbalster ter wereld.

Vier jaar na Robin en acht jaar na Pietertje heeft Alfred deze nieuwe campagne ontwikkeld voor Calvé Pindakaas. Een campagne in lijn met de prachtige reclamehistorie van het merk (waarmee al drie Gouden Loeki’s zijn gewonnen), maar met een twist die we nog niet eerder hebben gezien bij Calvé. Ditmaal geen jongens, maar een meisje. 'Daar is het nu tijd voor', aldus de makers.

De campagne is maandag 16 juli van start gegaan met met een commercial van 40 seconden. Later volgen diverse tag-ons, print, OLV’s en inhakers op social media.

 

Credits

Opdrachtgever:                                 Unilever Benelux

Product:                                            Calvé Pindakaas

Marketeers:                 Robbert de Vreede, Marten Zwaving, Karin Koornneef, Janina van der Drift, Julia Verheul

Bureau:                                             Alfred International

Creatie:                                             Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw

Account:                                            Sanne Tolsma, Irene Spronk

Strategie:                                          Edward van de Ridder

Agency Producer:                           Carmen Ramsaran

Productiemaatschappij:                  Pink Rabbit

Regisseur:                                        Ismael ten Heuvel

Producer:                                          Monique van Beckhoven

Lighting cameraman/D.O.P:           Myrthe Mosterman

Editing:                                              Martin Heijgelaar, Jorien Voogt

Muziek:                                             Massive Music                               

Soundstudio:                                   Ambassadors

Grading:                                            Captcha!

VFX:                                                 Captcha!

PR:                                                    2twintig



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken