Natwerk en Boomerang bouwen feest met Desperados

Natwerk en Boomerang bouwen feest met Desperados
  • Bureaus
  • 23 jul 2018 @ 11:21
  • 18506 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • StorytellingVideoCampagnesMerken

Wat verandert een feestje in eene cht feest? Die ene track waarbij iedereen uit z’n dak gaat, vindt Desperados. Daarom ontwikkelde het biermerk samen met Natwerk en Boomerang Create een video-campagne waarin die 'D-track' wordt gezocht.

Do It Yourself (DIY) is het thema van een langer lopende campagne die eerder dit jaar werd afgetrapt met het evenement Desperados Sound Stage W.T.F. (Watt The Frequency). In Amsterdam vond een interactief DIY-muziekexperiment plaats onder begeleiding van DJ KiNK, één van de meest gevraagde elektronische houseproducers van het moment. 

Nieuwe trend: DIY-feestjes

Steeds meer mensen organiseren hun eigen feestjes thuis omdat ze hier het heft in eigen handen kunnen nemen en aan alle elementen op het feestje hun eigen draai kunnen geven. Desperados is gek op deze partystarters en DIY-cultuur, en wil met D-track alle huisfeesten naar een hoger level tillen.

In de online show komt dan ook uitvoerig aan bod hoe je van je woonkamer een Party Palace maakt. Van partytent tot lichtshow, alles kan. 'Alvast oprechte excuses aan alle buren van Nederland', aldus Desperados.

D-Track Show

In de nieuwe campagne worden huis, tuin en keuken-DJ’s en producers opgeroepen om hun allerbeste zelfgemaakte track in te sturen en mee te dingen naar de titel 'Dé partytrack van 2018', oftewel D-track. De D-track Show biedt een platform aan de volgende generatie om hun tracks aan een groot publiek te laten horen, want de grootste Nederlandse dj’s en producers begonnen ooit ook op hun slaapkamer.

In de serie worden de ingestuurde tracks 'geroast of geproost' door de hosts Abelmanbroer en Mikey Dinero, zelf artiesten die hun eigen nummers produceren en daardoor weten wat daar bij komt kijken. Elke aflevering worden ze geholpen door gasten zoals Bizzey, Tony Junior, Geraldine Kemper, Gierige Gasten en Yung Internet. Elke aflevering kiezen ze een winnaar en bouwen ze een feestje in hun zelfgemaakt club.

Elke niet-ontdekte dj of producer kan een soundcloud of youtube link naar zijn of haar track insturen naar dtrack@desperados.com of vanaf de eerste aflevering deze link in de Youtube-comments droppen. De track doet dan mee en komt misschien wel langs in één van de volgende afleveringen.

'Drankje voor partystarters'

'Desperados is hét drankje voor partystarters. Op festivals is Desperados een gevestigde naam met vaak een eigen stage, maar we willen ook graag jouw huisfeest naar een hoger level tillen. Daarom inspireren we met de online show D-track feestend Nederland om nog creatiever te worden bij het starten van het feestje en geven we Do it Yourself DJ talent een podium om te shinen', aldus Frida Boeke, Brand Manager Desperados.

'Het is te gek om voor Desperados te werken, omdat ze net als wij niet denken in "tvc + outdoor = campagne", maar juist in een echte (en hechte) samenwerking het allerbeste ding verzinnen voor hun doelgroep', zegt Frank e Ruwe van Natwerk. 'Dit keer is dat een serie YouTube shows geworden waar wij binnen de Natwerk burelen al 100 keer huilend om hebben gelachen. Maar bij een volgende samenwerking is het weer iets héél anders. Als het maar niet normaal effectief is.'

Desperados is het eerste Tequila Flavoured bier ter wereld en het ultieme partydrankje voor in clubs, op festivals en op het feestje thuis. Al ruim twintig jaar is Desperados dankzij de evenwichtige combinatie van een volle lager met een boost tequilasmaak geliefd onder jonge volwassenen. Desperados is een internationaal succes en wordt verkocht in 84 landen wereldwijd.

Natwerk ontwikkelde de campagne voor Desperados. Voor de social uitrol van het concept werkte het samen met Boomerang Create. Het PR traject is ingevuld door Iconic studios. Starcom is de mediapartner.

Credits

Opdrachtgever: Desperados

Verantwoordelijke marketeers: Etienne Bachellier, Frida Boeke

Creatief bureau: Natwerk 

Productiebedrijf: New Amsterdam Film Company

Regisseur: Kevin Boitelle

Editor: Kevin Boitelle

Soundstudio: Earforce

Grading: Smoke & Mirrors

Animatie: Stolen Goods

Social bureau: Boomerang Create

PR-bureau: Iconic

Mediabureau: Starcom 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken