OMD wint media-pitch L'Oréal

OMD wint media-pitch L'Oréal
  • Bureaus
  • 23 jul 2018 @ 10:16
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesPitchesMerkenDigitaal

Mediabureau OMD gaat vanaf oktober alle online en offline campagnes van L'Oréal Nederland verzorgen. Na een pitch heeft L’Oréal een lange samenwerking met Zenith opgezegd.

OmnicomMediaGroup kwam als winnaar uit de bus na een uitgebreid pitchproces waaraan verschillende bureaunetwerken deel hebben genomen. De pitch werd zorgvuldig begeleid door Henk Plessius van FMA.

L’Oréal is marktleider in beauty, met bekende merken als L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline, Lancôme, Biotherm en Vichy. De mediapitch richtte zich op de Nederlandse markt. OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online én offline campagnes voor haar rekening gaan nemen.

Bouwen aan digitale lovebrands

'Wij zijn trots dat L’Oréal voor OMD heeft gekozen', zegt Roland Teerenstra, managing director van OMD Nederland. 'We hebben met een data-driven, audience first aanpak slimme oplossingen gebouwd op het vlak van media, content en technologie die we nu gaan inzetten om samen met L’Oréal verder te bouwen aan haar (digital) lovebrands.'

Casper van der Waal en Kevin Caopta, mediamanager en CMO van L’Oréal Nederland: 'OMD heeft alle belangrijke eigenschappen van een eigentijds mediabureau: een pragmatische en geavanceerde visie op datagedreven marketing, transparantie in alle processen en bovenal veel getalenteerde en betrokken mensen. Onze teams kijken uit naar de samenwerking.'

Irene de Vos, director of strategy bij OMD: 'De ambitie van L’Oréal om rijke en gepersonaliseerde relaties met hun consumenten te creëren, sluit perfect aan op onze audience first driven aanpak. Vanuit een specifiek strategisch framework waarin klantwaarde-ontwikkeling centraal staat, gaan wij op zoek naar pakkende insights en vertalen we die in passende campagne strategieën en tactics. Gedurende het pitchtraject kwam duidelijk naar voren dat zowel L’Oréal als OMD een gedeelde visie heeft op precision marketing. Met onze data & technologie capabilities op het vlak van precision marketing kunnen wij L’Oréal verder helpen in haar ambities.'

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken