Panasonic-campagne bij Cirque du Soleil

Panasonic-campagne bij Cirque du Soleil
  • Bureaus
  • 27 jul 2018 @ 07:08
  • 18906 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkEntertainmentActivatieCampagnes

Dit jaar bestaat Panasonic 100 jaar, en dat viert batterijentak Panasonic Energy met een grote imagocampagne. De mondiale pitch is gewonnen door B2B-bureau Ark Communicatie. De ‘Bring Magic Alive’-campagne is een samenwerking met het wereldberoemde Cirque du Soleil.

De campagne van batterijenproducent Panasonic Batteries moest zowel mensen inspireren als het imago versterken en de merkbekendheid vergroten. Ark Communicatie muntte uit met een allesomvattend voorstel dat inspeelt op de verbeelding van de consument.

De imagocampagne is niet de eerste samenwerking van Ark Communicatie en Panasonic Batteries: de twee sloegen eerder de handen in elkaar voor een wedstrijd rond Spider-Man en Angry Birds. Voor Panasonic’s herlaadbare batterijenmerk Eneloop zette het bureau in 2017 ook een internationale expeditie op touw.

Co-branding met Cirque du Soleil

Als deel van de drie jaar lopende ‘Bring Magic Alive’-campagne brengt Panasonic Energy Europe de magie dit jaar tot leven in een co-branding met Cirque du Soleil. Via een online wedstrijd – waarvoor Ark Communicatie de systematiek en website volledig ontwierp en programmeerde – gaat het batterijenmerk op zoek naar de deelnemer die de populairste op Cirque du Soleil geïnspireerde show samenstelt. Wie het grootste publiek strikt tussen 13 juni en 28 augustus, wint een trip voor twee naar Montreal (Canada) waar zowel een bezoek wacht aan het hoofdkwartier van Cirque du Soleil als aan haar nieuwste show ‘Corteo’. 

Op de website zijn exclusieve beelden te zien van spectaculaire Cirque du Soleil-acts. Die acts kunnen deelnemers ‘kopen’ met de punten die ze verdienen als ze toeschouwers lokken. Om extra participanten aan te trekken voorziet Ark Communicatie een online SEA-campagne en zorgt Panasonic voor een push op de fysieke winkelpunten: in meer dan dertig Europese landen geven Cirque du Soleil-personages extra energie op kleurrijk gebrand POS-materiaal. 

Ark Communicatie is een strategisch B2B-marketingbureau met wereldwijde partners. Het bureau kan alle communicatie regelen: van strategisch marketingadvies, concept en design tot digitale integratie, (social) content en public relations – zowel nationaal als internationaal.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken