Alfred-campagne 'geeft je huis wat Fonq'

Alfred-campagne 'geeft je huis wat Fonq'
  • Bureaus
  • 6 aug 2018 @ 08:30
  • 21040 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenCommercialsCampagnesInspiratieE-commerce

Webwinkel Fonq wil in een vandaag startende campagne afrekenen met onzekerheid bij het inrichten van je huis. De door Alfred ontwikkelde campagne moet consumenten helpen die ‘wel wat Fonq kunnen gebruiken’.

'Misschien zie je door de bomen het bos niet meer. Misschien heb je absoluut geen gevoel voor styling. Of wellicht twijfel je of je wel genoeg opties overweegt. Wat de reden ook is: het inrichten van je huis brengt vaak onzekerheid met zich mee.' Zo luidt het inzicht dat ten grondslag ligt aan de nieuwe campagne van Fonq en Alfred.

Fonq wil met de combinatie van een groot aanbod, veel keuzehulp én inspiratie een einde maken aan inricht-onzekerheid. Hiermee vervult het merk een adviesrol die kenmerkend is voor een specialist, maar biedt het tegelijk de ruime keuze van een grote speler.

De marketing van Fonq

Jeremiah Albinus, CMO van Fonq: 'Wij willen ons manifesteren als dé specialist in Home & Living. Dat gaat verder dan alleen een groot aanbod. We volgen en etaleren trends, lichten populaire producten uit en geven tips voor woonstijlen. Ook bieden we uitgebreide productinformatie en handige online tools. Dit alles zorgt ervoor dat je op Fonq.nl snel het juiste product voor je huis vindt. En dat gemakkelijk thuis vanaf de bank.'

Na een bureauoriëntatie koos Fonq ervoor haar communicatie-activiteiten onder te brengen bij Alfred. Albinus: ‘We hebben veel te vertellen. De kunst is om dat simpel en opvallend te doen. Alfred heeft ons daarin strategisch geholpen en creatief verrast.'

Eddy Salfischberger, managing director bij Alfred: 'Na Allsecur en Simpel voegen we met Fonq weer een echte online retailer toe aan onze klantenlijst. De scope van het werk, van radio en tv tot social en display, sluit perfect aan op de transformatie die ons bureau doormaakt.'

Focus op 'huis'

In de nieuwe Fonq-campagne staat het woord 'huis' centraal. 'Nog lang niet iedereen in Nederland weet dat wij een specialistenrol in Home & Living vervullen', zegt Albinus. 'Met de boodschap "Geef je huis wat Fonq" brengen we daar verandering in.'

De webwinkel koos als voice-over voor comedian Henry van Loon, die deze boodschap zowel op tv als op de radio aan het Nederlandse publiek mag overbrengen. Bekijk het resultaat in de commercial 'Tentje', die ook onderdeel uitmaakt van onderstaande 'making of'-video. Daarin komen ook klant en bureau aan het woord.

Lees ook het eerdere MT-interview met Jeremiah Albinus (Fonq).

Credits

Opdrachtgever: Fonq | Bureau: Alfred International | Verantwoordelijk bij klant: Michel Schaeffer, Jeremiah Albinus, Marcella van Dal | Strategie: Eddy Salfischberger, Paul van Kuilenburg (Alfred) | Art Director: Jorn Kruijsen, Sebastiaan Kenter | Copywriter: Jeroen van de Sande, Bies Vermeulen | Account: Jochem Kleine, Luke Murphy | RTV-producer: Carmen Ramsaran | Productiemaatschappij: We Film | Regisseur: Beer ten Kate | Producer: Rogier Sol, Annemieke Boschma | Camera/D.O.P: Daan Nieuwenhuijs | Editor: Jorien Voogt | Muziek: Cris&Jef Music | Soundstudio: Sound Circus | Animatie & Design: Jorn Slotboom (Alfred) | Grading & VFX: Jan Maarten de Wit



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken