BinckBank en XXS kiezen voor onafhankelijkheid

BinckBank en XXS kiezen voor onafhankelijkheid
  • Bureaus
  • 7 aug 2018 @ 00:27
  • 17308 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesCommercialsMerkenZakelijk

BinckBank heeft een nieuwe positionering. In de herlancering van het merk door reclamebureau XXS Amsterdam beklemtoont de beleggingsbank het gevoel van onafhankelijkheid.

In het kader van een verbredingsstrategie biedt BinckBank ook vernieuwende online diensten aan op het gebied van Sparen en Laten Beleggen naast Zelf Beleggen. Hiermee wil de bank ook een nieuwe doelgroep aanspreken, een doelgroep die breder is dan de ervaren belegger. Deze volgende generatie kiest bewust voor meer dan alleen financiële oplossingen, juist voor dàt wat geld kan opleveren: onafhankelijkheid. BinckBank wil hen hierbij helpen.

Bas Brinkman, marcom-manager bij BinckBank: 'Voor onze doelgroep is geld geen einddoel. Ze zien geld als een middel om zich volledig vrij en onafhankelijk te voelen. BinckBank ziet een belangrijke rol weggelegd om dat gevoel toegankelijk te maken door klanten betere beslissingen te laten nemen over hun financiële toekomst voor nu, straks en later.'

Onafhankelijk en vernieuwend

Net zoals het merk 18 jaar geleden de beurs toegankelijk maakte, wil BinckBank dat nu ook voor onafhankelijkheid doen. BinckBank wil het gevoel van onafhankelijkheid meegeven aan hun (nieuwe) klanten. Dat doet het merk met een reeks vernieuwende financiële producten, maar ook door mensen te begeleiden en te helpen met hun financiële toekomst. Om zo iedereen een stapje dichter te brengen naar onafhankelijkheid.

Michael Van den Brande, strategy director van XXS Amsterdam: 'Veel mensen voelen dat onafhankelijkheid iets onbereikbaars is. Met deze campagne willen we mensen laten zien dat onafhankelijkheid dichterbij is dan je denkt.'

Nieuw gezicht voor Binck-merk

John de Vries, creative director van XXS Amsterdam: 'Om deze nieuwe mentaliteit optimaal over te brengen hebben we het merk een nieuw gezicht gegeven. Met een frisse en aanstekelijke beeldtaal en verhaal hebben we een enorme stap gezet. Ook internationaal.'

De vandaag gestarte campagne viert dat gevoel van onafhankelijkheid. Dat zit soms in kleine dingen en is voor iedereen anders; financiële onafhankelijkheid betekent voor de één ultieme vrijheid, terwijl anderen dit juist ervaren als iets kunnen doen wat ze niet voor mogelijk achtten. Met deze campagne worden dergelijke momenten gevierd en wordt het publiek uitgenodigd om aan hun onafhankelijkheid te werken, samen met BinckBank.

Credits

Opdrachtgever: BinckBank
Verantwoordelijk bij klant: Bas Brinkman, Carolien Van Pesch, Daniël Oosterwaal, Volmer Schellens, Lidy Oudejans, Jantien Kerckhaert
Bureau: XXS Amsterdam
Strategy Director: Michael Van den Brande
Creative Director: John de Vries
Concept: John de Vries, René Verbong, René Verhagen, Saskia Meijer
Creatie: John de Vries, Basha de Bruijn
Account: Ward Enckhof, Lisa Been, Max de Vries, Willemijn Reuvers
Productie XXS: Marcel Ossendrijver
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Basha de Bruijn
Productie: Mireille Lampe
D.O.P.: Gabor Deak
Production Design: Rikke Jelier
Fotografie: Balázs Glódi
Edit: Martin Heijgelaar - MRTN
Muziek: Jorrit Kleijnen & Alexander Reumers
Geluid: Evelien Geluid / Hunfeld Sound
Grading: Barry Clarke - Captcha
Online: Tim van Paassen, Koen van Someren Gréve - The Compound
In samenwerking met: Fabrique, Nieuwe Koffie, Vizeum




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken