Diesel, bedankt (zegt Lexus)

Diesel, bedankt (zegt Lexus)
  • Bureaus
  • 28 aug 2018 @ 11:25
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Lexus zegt in de nieuwste campagne de dieselauto vaarwel. Het premium automerk dat al jaren geleden de dieselauto in de ban deed en hoofdzakelijk zelf opladende hybride-modellen levert, kijkt terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor.

Met onder meer een 70 seconden radiospot en 1/1 advertenties in print neemt Lexus op respectvolle wijze afscheid van de dieselauto. Ook zijn er door Brand New Telly voor Lexus banners, online video’s, posts en DOOH-uitingen ontwikkeld.

Milieuvriendelijk

Stéphanie Ruitenbeek, Manager Brand & Communication Lexus: ‘Met deze campagne willen we een duidelijk punt maken waar in de ogen van Lexus de toekomst ligt voor de dieselrijder. Wij zijn van mening dat luxe en prestatie heel goed gecombineerd kunnen worden met milieuvriendelijkheid. Daarom zijn wij sinds 2004 pionier op het gebied van zelf opladende hybride technologie, die voor zowel de sporadische als intensieve autogebruikers een perfecte uitkomst biedt. Diesel heeft jarenlang een terechte plek in ons straatbeeld gehad, maar het is nu toch wel tijd om hem met welverdiend pensioen te sturen.’

Traditionele media

Arthur Herpel, Head of Strategy & Business Brand New Telly: ‘Wij vinden dit een erg interessante campagne. We hebben traditionele middelen (radio & print) omarmt om een krachtig statement te kunnen maken over een onderwerp dat in Nederland speelt. De auto-industrie komt eindelijk in beweging. En het mooie: Lexus heeft jaren geleden de toon gezet door het stuur om te gooien. Wij zijn dan ook trots dat we onderdeel zijn van deze nieuwe koers.”

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken