Diesel, bedankt (zegt Lexus)
- Bureaus
- 28 aug 2018 @ 11:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 28 aug 2018 @ 11:25
- Sjaak Hoogkamer
Lexus zegt in de nieuwste campagne de dieselauto vaarwel. Het premium automerk dat al jaren geleden de dieselauto in de ban deed en hoofdzakelijk zelf opladende hybride-modellen levert, kijkt terug op de ‘mooie’ jaren van de dieselmotor.
Met onder meer een 70 seconden radiospot en 1/1 advertenties in print neemt Lexus op respectvolle wijze afscheid van de dieselauto. Ook zijn er door Brand New Telly voor Lexus banners, online video’s, posts en DOOH-uitingen ontwikkeld.
Milieuvriendelijk
Stéphanie Ruitenbeek, Manager Brand & Communication Lexus: ‘Met deze campagne willen we een duidelijk punt maken waar in de ogen van Lexus de toekomst ligt voor de dieselrijder. Wij zijn van mening dat luxe en prestatie heel goed gecombineerd kunnen worden met milieuvriendelijkheid. Daarom zijn wij sinds 2004 pionier op het gebied van zelf opladende hybride technologie, die voor zowel de sporadische als intensieve autogebruikers een perfecte uitkomst biedt. Diesel heeft jarenlang een terechte plek in ons straatbeeld gehad, maar het is nu toch wel tijd om hem met welverdiend pensioen te sturen.’
Traditionele media
Arthur Herpel, Head of Strategy & Business Brand New Telly: ‘Wij vinden dit een erg interessante campagne. We hebben traditionele middelen (radio & print) omarmt om een krachtig statement te kunnen maken over een onderwerp dat in Nederland speelt. De auto-industrie komt eindelijk in beweging. En het mooie: Lexus heeft jaren geleden de toon gezet door het stuur om te gooien. Wij zijn dan ook trots dat we onderdeel zijn van deze nieuwe koers.”
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing