Edelman transformeert en groeit in Amsterdam

Edelman transformeert en groeit in Amsterdam
  • Bureaus
  • 16 aug 2018 @ 10:59
  • 28113 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommunicatieStrategiePersonaliaMarketingcommunicatiePR

Edelman Amsterdam geeft verdere invulling aan zijn ambities door het team met zes nieuwe collega’s uit te breiden. Het bedrijf heeft net een transformatie afgerond tot aanbieder van geïntegreerde marcom-oplossingen.

Arent Jan Hesselink, general manager van Edelman Amsterdam: 'Twee jaar geleden is Edelman Amsterdam gestart met een ambitieuze transformatie tot een leidende speler op het gebied van geïntegreerde communicatie- en marketingdiensten. We hebben onze manier van werken aangepast en geïnvesteerd in nieuwe technologieën en diensten voor onze klanten. Deze transformatie werpt zijn vruchten af; we doen werk met meer toegevoegde waarde voor onze klanten en het bedrijf groeit substantieel. Daarom breiden we de komende maanden ons team fors uit, te beginnen met zes nieuwe aanwinsten in augustus.'

Uitbreiding van competenties

Edelman Amsterdam heeft zich de afgelopen jaren versterkt met verschillende competenties, waaronder Digital, Creative, Marketing, Data & Analytics en Brand-specialisten. Het bureau is getransformeerd van een Public Relations-specialist tot een bureau dat klanten helpt bij de aanpak van commerciële en reputatiedoelen via de juiste mix van earned, paid, owned and social media.

Dit stelt Edelman in staat om klanten het beste team met de juiste expertises aan te bieden om op een geïntegreerde wijze communicatie- en marketingvraagstukken aan te pakken, van strategisch advies tot en met de uitvoering.

'Met de transformatie naar een geïntegreerde communicatie-marketingspeler hebben we het platform gecreëerd voor verdere groei', zegt Hesselink. 'Niet alleen kunnen we onze klanten in alle facetten van communicatie-marketing adviseren en ondersteunen, we kunnen de waarde van ons werk ook concreet maken. We zien dat onze aanpak aanslaat, wat onder meer terug te zien is in de diversiteit en vaardigheden van de mensen die we hebben aangesteld. Het stelt ons in staat om iedere klant het beste, op maat samengestelde team te bieden dat op de meest efficiënte en effectieve wijze samenwerkt om tot het beste resultaat te komen.'

Nieuwe mensen in Amsterdam

Seema Sharma versterkt Edelman als Creative Lead. Eerder werkte zij onder meer voor Woedend!, These Days en Blast Radius en als freelancer in Londen voor JWT en Wunderman. Ook publiceerde Seema twee boeken over creativiteit: Write Nothing In Here & Read Nothing In Here. 

Fiorenza de Heer begint bij Edelman als Senior Digital Content Specialist. Voordat zij de overstap naar Edelman maakte, werkte Fiorenza onder meer voor RTL en de NPO als (Digital) Marketing Communicatie Manager en als Communicatieadviseur voor het internationale subsidieprogramma Erasmus+, een fonds van de Europese Commissie. 

Janneke van Cuijk gaat bij Edelman aan de slag als Digital Content Specialist. Hiervoor werkte zijn in verschillende functies bij Quinny, meest recentelijk als Global Brand Communication Specialist. Daarvoor studeerde zij Media en Entertainment management aan de Stenden Hogeschool.

Michelle Post versterkt Edelman als Senior Digital Specialist. Voor haar overstap naar Edelman was Michelle Public Information Officer bij het NATO Command and Control Centre of Excellence. Eerder werkte zij als Social en Content Specialist bij Mediabureau ZIGT en als Marketing en Communicatie Manager bij NuDeal. 

Daniëlle van Leeuwen gaat aan de slag als Senior Account Manager Health en Technologie. Hiervoor was Daniëlle Communications Manager van G DATA Benelux en werkte zij bij het internationale pr-bureau Text 100.

Anne Sandor start bij Edelman als Assistant Account Executive. Hiervoor haalde Anne haar bachelor en een master in Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen.  Eerder liep zij al stage bij Edelman.
Melle de Haan start bij Edelman als Assistant Account Executive. Afgelopen periode liep Melle al stage bij Edelman en studeerde hij af in Politieke Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook behaalde hij een Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen.

Wat voor concern is Edelman precies?

Edelman is ‘s werelds grootste onafhankelijke communicatie- en marketingbureau met meer dan 65 vestigingen wereldwijd. Edelman helpt bedrijven en organisaties bij het ontwikkelen, promoten en beschermen van hun merken en reputaties. Door middel van een geïntegreerde benadering van communicatie en marketing worden doordachte en effectieve oplossingen bedacht om klanten in staat te stellen hun zakelijke doelstellingen te realiseren. Edelman Amsterdam maakt daarbij gebruik van alle kennis en expertise binnen het wereldwijde netwerk van Edelman.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken