Kruidvat verrast strandgast met lockscreen-reclame

Kruidvat verrast strandgast met lockscreen-reclame
  • Bureaus
  • 6 aug 2018 @ 13:44
  • 25975 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MobileCampagnesReclameOnline advertisingActivatie

De Amsterdamse start-up Pabbl heeft samen met Blue Mango Interactive een hyperlocal reclamecampagne voor Kruidvat ontwikkeld en uitgevoerd via lockscreen-advertisement. Hoe werkt deze reclame-techniek precies?

De de lockscreen-technologie bereikt Kruidvat de gebruikers van Pabbl op de juiste plek en op het juiste moment met advertenties over haar producten: Solait Zonbescherming en Solait Aftersun. Pabbl draagt hiermee bij aan het versterken van de merkbeleving van Kruidvat.

De techniek: lokaal en relevant

Door het gebruik van lockscreen-advertising herinnert Pabbl haar gebruikers op een zonnige dag om zich op het juiste moment in te smeren met zonbescherming of aftersun van Kruidvat. Pabbl biedt het retailmerk hiermee de mogelijkheid om iedereen die van de zon geniet te bereiken met relevante advertenties over Solait op het moment dat gebruikers van Pabbl hun telefoon ontgrendelen op een recreatieplek. 

'Wij kunnen onze gebruikers extreem gericht targeten op basis van onder andere de locatie, tijd en de weersverwachting', zegt Bas Gerritsen van startup Pabbl. 'Dit geeft ons de mogelijkheid om op hyperlokaalniveau onze gebruikers te benaderen met een relevante boodschap.'

Op basis van 30 populaire recreatieplekken, zoals het strand van Scheveningen en Zandvoort, biedt Pabbl de eigen gebruikers mooie fullscreen-advertenties aan over Solait via het vergrendelscherm van de smartphone. 

Crossmedia-campagne

'Doordat onze advertenties altijd relevant zijn voor onze gebruikers versterken we niet alleen de merkbeleving van onze adverteerders maar zorgen we ook voor een glimlach op het gezicht van onze gebruikers', vertelt Jeroen Malotaux medeoprichter en eigenaar van Pabbl. 

Pabbl is onderdeel van een grote crossmediale marketingcampagne om de merkbeleving van Kruidvat en het eigen merk Solait te versterken onder consumenten, gecoördineerd door Blue Mango Interactive. 'Voor Kruidvat zijn we altijd op zoek naar innovatieve manieren om de merkbeleving onder onze doelgroep te versterken en het liefst op een manier die ook consumer-friendly is', zegt Vincent Hoftijzer, online marketingspecialist bij Blue Mango. 'Met de uitgebreide targeting-mogelijkheden van Pabbl bereiken wij de consument lokaal en met relevante informatie. Dit gaf voor ons de doorslag om Pabbl te integreren in de crossmediale campagne voor Kruidvat.'

Kruidvat wil verrassen

'Ook voor onze media inzet zijn we altijd op zoek naar manieren om verrassend te zijn', zegt Stephan Edelenbos, mediaspecialist bij Kruidvat en zustermerk Trekpleister. 'Toen we de mogelijkheden van Pabbl zagen, waren wij meteen enthousiast. Voor ons is het mobiele lockscreen een ruimte waar wij tot dusver niet eerder hebben geadverteerd en met de vele mediacampagnes die wij inzetten is het nodig om te blijven innoveren.'

Pabbl is een organisatie die adverteerders en consumenten samenbrengt door middel van lockscreenadvertising. De dienst is op dit moment ruim honderdduizend keer gedownload en is de enige aanbieder van deze innovatieve advertentiemethode in Nederland. De jonge start-up heeft onlangs twee Cross Media Awards gewonnen (voor beste start-up en beste Cross Media Innovatie) en won in 2017 de Accenture Innovation Publieksprijs. De lockscreen-aanbieder heeft succesvolle campagnes ontwikkeld voor klanten als Zalando, Telegraaf Media Groep, Asus, Hema, Disney, RTL, ING enThuisbezorgd.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken