Max Verstappen en Ruud Gullit dagen elkaar uit voor Ziggo
- Bureaus
- 20 aug 2018 @ 10:47
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Commercials
- 20 aug 2018 @ 10:47
- Sjaak Hoogkamer
In de nieuwste commercial van Ziggo Sport, gemaakt door J. Walter Thompson, gaan Max Verstappen en Ruud Gullit met elkaar in duel. Het duo maakt duidelijk dat kijkers bij Ziggo Sport aan het juiste adres zijn voor live topduels.
ZiggoSport_commercial_120sec.mp4
In de commercial komt Max Verstappen bij toeval Ruud Gullit tegen. Beide sportmannen blijken onderweg naar de Ziggo Sport studio en zoals het echte sportmannen betaamt beginnen ze een wedstrijdje wie er het snelste is.
Platform
De combinatie tussen de populaire F1 coureur en het voetbalicoon komt niet uit de lucht vallen. Naast dat Ziggo Sport het platform is voor de Grand Prix heeft Ziggo Sport onlangs de uitzendrechten verworven van Serie A (Italiaanse voetbalcompetitie) en de FA Cup (Engelse voetbalbekertoernooi) voor de komende drie seizoenen. Ziggo Sport is ook nog steeds de thuishaven voor La Liga (Spaanse voetbalcompetitie) en de Premier League (Engelse voetbalcompetitie). Naast voetbal en Formule 1 biedt Ziggo Sport onder andere ook sporten aan als NBA basketbal, hockey, golf, atletiek, tennis en handbal. De zender is tevens aanbieder van de Champions League. Via een schakelprogramma kunnen voetbalfans meteen alle hoogtepunten uit de wedstrijden van de Champions League meemaken.
Match
‘De commercial met Max Verstappen en Ruud Gullit symboliseert het feit dat op Ziggo Sport de beste duels te zien zijn, van de Formule 1 tot internationale voetbalwedstrijden,’ zegt Marcel de Groot, Directeur Consumentenmarkt van VodafoneZiggo. ‘We zijn erg trots op de samenwerking met deze twee sporticonen. Max en Ruud vormen een sterke match: Ruud is nog steeds wereldwijd een voetballegende en één van de grootste sporters van zijn tijd. Datzelfde kun je ook stellen van Max Verstappen. Hij is ongekend populair en behoort tot de beste sportmannen van Nederland.’
Credits
Opdrachtgever: Ziggo (Marnix Vriend, Thomas Metz, Robin Faber, Louise Meijer, Dave Frauenfelder)
Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam
Creative Partner: Bas Korsten
Creative Lead: Niels Bredemeijer, Allard Jaspars
Business Lead: Erik-Jan Koense
Strategy Lead: Jan Bouts
Sr Concept Producer: Sabien Smit
Screen Producer: Marco van Prooijen
PR-Bureau: Glasnost
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing