Emo-campagne Plus met Syrische vluchteling

Emo-campagne Plus met Syrische vluchteling
  • Bureaus
  • 13 aug 2018 @ 11:19
  • 18695 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MaatschappijMVOCommercialsCampagnes

De vluchtelingenkwestie is een gevoelig onderwerp, maar Plus Supermarkten durft het aan om hier in een campagne op in te haken. Zondag ging de commercial live over de vriendschap tussen Lucas en Ismail.

Zelf noemt Plus de nieuwe tv-spot een zonnig vervolg op de eigen emotionele kerstcommercial uit 2017. Waar die ging over kerst vieren met gescheiden ouders, laat deze film zien hoe een Syrisch jongetje kennismaakt met de Nederlandse eetcultuur.

Esmee Blom, communicatiemanager van Plus: 'Wij geloven in goed eten, voor iedereen, elke dag. Dat is onze diepgewortelde missie. Goed eten gaat niet alleen over wat je eet maar ook met wie je eet. Eten kan verbinden, goed eten is namelijk ook samen eten. Tegelijkertijd staan we als supermarkt middenin de samenleving. Heel Nederland komt bij ons over de vloer, dus we weten wat er bij de mensen speelt. Onze uitdaging is om die actualiteit natuurlijkerwijs te koppelen aan onze visie. Zo kunnen we relevant en impactvol werk maken.'

De power van goed eten

In de meest recente tv-commercial volgen we Ismail, een Syrisch jongetje dat voor het eerst in Nederland naar school gaat. Ismail wordt op sleeptouw genomen door Lucas, die hem via oer-Nederlands eten en drinken laat kennismaken met onze cultuur. Van bitterballen tot tosti’s, en van tompouce tot haring. Totdat de rollen ineens zijn omgedraaid…

De campagne is ontwikkeld door J. Walter Thompson Amsterdam. 'Met deze film laten we de power van goed eten zien. Goed eten heeft de kracht om te verbinden. Wie of wat we ook zijn. Het is bijna een taal op zich', zegt Chris Sant, creative lead van J. Walter Thompson Amsterdam

De kerstfilm uit 2017 was goed voor drie Lampen bij de ADCN en een favoriet bij de Gouden Loeki. Verder kreeg de film wereldwijd aandacht in de media. 

Credits

Opdrachtgever: Plus Supermarkten

Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam

Creative Partner: Bas Korsten

Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis

Business Lead: Budi Gonzalez de Chaves

Strategy Lead: Daan de Raaf

Concept Producer: Charlene Thomas

Screen Producer: Marloes van den Berg, Kirsten van den Berg

Manager Marketing & Communicatie: Bas Snetselaar (Plus)

Communicatiemanager: Esmee Blom, Cecile van den Heuvel

Productie: Pink Rabbit

Regisseur: Ismael ten Heuvel

Producer: Monique van Beckhoven

Muziek: Amp.Amsterdam i.s.m. Andrew Simple

Creative Director: Diederik van Middelkoop

Producer: Bart van Liemt

Geluid: Studio Alfred Klaassen

Producer: Jacco Lenstra & Hans van de Loo



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken