Björn Borg lanceert trippy campagne

Björn Borg lanceert trippy campagne
  • Bureaus
  • 14 sep 2018 @ 10:58
  • 7838 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • RetailCampagnes

Als je sport maakt je brein gevoelens van euforie aan, vergelijkbaar met de substanties die vrijkomen als je drugs gebruikt. Deze filosofie vormde de inspiratie voor de nieuwe campagne van sportmerk Björn Borg genaamd Chase the Exerhighs. Verantwoordelijk bureau is Nord DDB uit Zweden.

Volgens Björn Borg blijft het vaak onderbelicht welke fascinerende dingen er in het brein gebeuren als je bijvoorbeeld een uurtje op de loopband staat. Johanna Juhlin, global brand marketing manager, laat weten: 'We houden van bewegen en geloven dat we meer mensen inspireren als we focussen op het plezier van sporten. The joy in exercise, in plaats van het gangbare beeld dat sporten zwaar en hard werken is. Chase the Exerhighs focust op alle feelgood stoffen die ons brein vrijmaakt als we sporten en het plezier en euforische gevoel dat het ontlokt.'

De campagne trapt af met trippy video's en foto's die dit euforische gevoel moeten verbeelden in een fantasierijke en sportieve setting. De campagne wordt in alle main markten waarin Björn Borg (dus ook Nederland) aanwezig is uitgerold, zowel in-store, outdoor als digitaal.

Het idee komt van de hand van reclamebureau Nord DDB uit Stockholm. Andreas Dahlqvist, chief creative officer, laat weten: 'Het getuigt van lef om dingen anders te doen en het op te nemen tegen de giganten in de sports fashion industrie. Voor ons reden om het Björn Borg-merk te positioneren op de plek waar fashion en sport elkaar ontmoeten. De campagne is het vertrekpunt van deze nieuwe strategie en neemt ons letterlijk mee op een trip.'




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken