Drie bureaus samen verder als Junction

Drie bureaus samen verder als Junction
  • Bureaus
  • 28 sep 2018 @ 11:12
  • 10386 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Marketingcommunicatie

De bureaus Junction Creative Group, in2media en Friks Web & Marketing gaan met ingang van 1 januari volgend jaar samen verder onder de naam Junction Creative & Digital Agency.

Elk van deze drie bedrijven kent een reputatie binnen de eigen discipline. Junction heeft een naam op het gebied van strategie, concept en design, de expertise van in2media ligt op het gebied van socialmedia- en contentmarketing, en Friks richt zich op webdevelopment, platformtechnologie en online marketing. Door de nieuwe integratie spelen de drie bedrijven in op de toenemende vraag naar communicatie-oplossingen waarin creativiteit, media en technologie elkaar versterken.

Eén aanspreekpunt

‘We willen Junction Creative & Digital Agency als één aanspreekpunt in de markt neerzetten’, vertelt Sander Renkema, één van de vier partners die straks het nieuwe managementteam gaan vormen. ‘Deze synergie ligt in lijn met de actuele trends, waarbij steeds meer touchpoints beschikbaar komen om shoppers te raken en te beïnvloeden. Deze extra touchpoints vind je zeker niet alleen in de fysieke omgeving, maar vooral online en op social media. Hiermee ontstaat de mogelijkheid om meer data over shoppers te verzamelen en ze steeds persoonlijker te benaderen. Junction Creative & Digital Agency heeft straks alles in huis om hier oplossingen voor te bedenken en te ontwikkelen.’

ChannelUp

Wat opvalt aan deze integratie is dat afscheid wordt genomen van de verschillende labels, waaronder de in shoppermarketing- en trademarketingkringen bekende bureaunaam ChannelUp. Sander Renkema: ‘Dat is natuurlijk best spannend, te meer omdat we met het bureau ChannelUp al zeven jaar aan de weg timmeren en ondertussen tal van mooie cases hebben gerealiseerd. Toch willen we deze volgende stap zetten om in te spelen op de veranderende wensen en eisen van de omnichannel-shopper.’

Noord-Nederland

Wat daar nog bij komt, is dat Junction Creative & Digital Agency door de integratie aantrekkelijker wordt als werkgever. Het bureau kent vestigingen in Amsterdam, Groningen en Leeuwarden. In Noord-Nederland gaat het bureau horen tot één van de grotere werkgevers. Sander Renkema: ‘Zeker in het noorden is het belangrijk om aantrekkelijk te blijven voor jong talent. We hebben gezamenlijk een dynamisch team, met in totaal zeventig mensen die expertise hebben op strategisch, creatief of technisch vlak. Daarin zal meer ruimte ontstaan voor ontwikkeling van medewerkers én ontstaat ruimte voor nieuw talent.’

Jochem van der Schoot van Friks Web & Marketing: ‘Er is geen overlap in onze specialisaties, we vullen elkaar echt op alle fronten aan. We hebben straks een schat aan kennis in huis op het gebied van creativiteit, media en technologie en kunnen onze klanten daardoor op elk vlak adviseren.’

Instant creativity

Ook voor Patrick van Erven van in2media is de integratie een logische stap: ‘We hebben veel gemeen. In de kern draait het bij ons allemaal om te begrijpen wat mensen beweegt, de juiste media te kiezen om ze te bereiken en content te maken om ze te raken. Nu het tempo waarin veranderingen plaatsvinden blijft stijgen door technologische ontwikkelingen en het gebruik van data, is er niet alleen een sterke visie en strategie nodig, maar moet je als bureau ook 24/7 aanwezig zijn met ‘instant creativity’ op alle relevante (online) media. Ik ben ervan overtuigd dat we met deze combinatie van bureaus op al die gebieden kunnen excelleren.’

Op de foto (v.l.n.r.): Sander Renkema (ChannelUp), Jochem van der Schoot (Friks), Patrick van Erven (in2Media) en Herwig Smits (Junction Creative Group) gaan het nieuwe directieteam vormen van Junction Creative & Digital Agency.

Hugo Schrameyer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken