GoSpooky-founders starten nieuw bureau gericht op voice

GoSpooky-founders starten nieuw bureau gericht op voice
  • Bureaus
  • 12 sep 2018 @ 10:12
  • 13565 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Tim van der Wiel (l) en Liam Tjoa, de jonge oprichters van Snapchat-marketingbureau GoSpooky, lanceren Speaky, een bureau gericht op voice. Het potentieel van onder meer Google Assistent en Google Home heeft ze hiertoe geïnspireerd.

Voice neemt een vlucht. Naar verwachting worden in 2020 wereldwijd 81 miljoen voice-controlled apparaten verkocht, zijn 50 procent van alle online zoekopdrachten spraakgestuurd en zullen meer dan 1,8 miljard consumenten voice-enabled producten gebruiken.

Van der Wiel (20, werd vorig jaar nog bekroond tot VEA Legend) en Tjoa (21) laten weten: 'Voice technologie staat op het punt om een essentieel onderdeel van ons leven te worden. Onze stem is de meest natuurlijke interface en voice biedt de mogelijkheid om bijna frictieloos te verbinden met consumenten. Dit heeft ons geïnspireerd om samen met Rens Poesse, voormalig CTO bij Kinder Donations, een nieuw bureau te starten dat zich puur op voice ervaringen richt.'

De twee creatieven gaan met een team van developers, conversational designers en marketeers aan de slag om klanten te helpen bij het ontwikkelen van een strategie en applicaties voor voice. Ook wordt er eigen software ontwikkeld die het meten van voice ervaringen moet verbeteren. Op het moment zijn Van der Wiel en Tjoa aan de slag voor enkele partijen die al klant waren van GoSpooky. Van der Wiel: 'Ik kan nog niets zeggen over wie dat precies zijn, maar we verwachten binnenkort de eerste applicaties te lanceren.'

Ga hier naartoe voor een brand kit van Speaky.

Mijlpalen

Van der Wiel en Tjoa zijn hebben in hun nog korte carrière al aardig wat mijlpalen bereikt. Zo werd hun bureau GoSpooky vorig jaar door Stichting Adverteerdersjury Nederland uitgeroepen tot het beste nieuwe reclamebureau 2017. In datzelfde jaar werden de twee heren door Forbes geselecteerd voor de 30 Under 30 in Media-lijst. Van der Wiel werd vorig jaar bekroond tot VEA Legend en was de hoogste binnenkomer in de Adfo 100, waarin hij werd omschreven als 'de Max Verstappen van de reclamewereld'.

 

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken