Henriette van Swinderen nieuwe directeur BVA

Henriette van Swinderen nieuwe directeur BVA
  • Bureaus
  • 12 sep 2018 @ 10:30
  • 13391 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ReclameStrategieMarketingPersonalia

Bond van Adverteerders (BVA) benoemt Henriette van Swinderen als nieuwe directeur. De ervaren marketingdirecteur (T-Mobile, P&G, Schoonenberg) zal per 1 oktober beginnen.

Henriette van Swinderen heeft een lange staat van dienst in verschillende marketing- en communicatiefuncties bij onder meer Procter & Gamble en T-Mobile en is oud-bestuurslid van BVA. De laatste drie jaar was zij Marketing Director bij Schoonenberg HoorSupport. Zij volgt interim directeur Cees Polman op.

'Na jarenlang als marketeer en adverteerder actief te zijn geweest, is het een enorme uitdaging om namens alle adverteerders onderwerpen aan te pakken die ons allen aangaan', zegt Van Swinderen in een eerste reactie. 'De digitale transformatie heeft een enorme impact op de gehele marketing mix en niet in het minst op communicatie, media en ROI (ROAS). Dit vraagt om gezamenlijke oplossingen waar BVA samen met andere partijen vorm aan wil geven. Ik kijk er zeer naar uit om hiermee aan de slag te gaan.'

Vernieuwende koers

Frenkel Denie, voorzitter Algemeen Bestuur BVA: 'Cees heeft het afgelopen jaar de vernieuwde koers voor BVA uitgezet, namelijk naar een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie waar leden samenwerken op actuele, afgebakende en relevante onderwerpen. Deze plannen zijn tijdens de Algemene Ledenvergadering in april door de leden goedgekeurd. Eén van de vervolgstappen was hierbij een directeur te vinden die aan deze koers concreet invulling gaat geven. Wij denken in Henriette een zeer ervaren en uitstekende kandidaat te hebben gevonden. Henriette heeft altijd aan adverteerderszijde gewerkt en weet als geen ander wat daar speelt en hoe BVA hierin een rol kan spelen. Het is sinds lange tijd dat BVA een directeur aanstelt die rechtstreeks van adverteerderskant komt. Dit past bij de nieuwe koers van BVA en de daaruit voortkomende intensieve samenwerkingen zoals we die onlangs aangegaan zijn met IAB Nederland.'

Lees het uitgebreide portretinterview dat in 2014 verscheen op MarketingTribune.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken