Isobar lanceert NowLab in Amsterdam
- Bureaus
- 20 sep 2018 @ 06:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - InteractieCreatieInnovatieConcepten
- 20 sep 2018 @ 06:00
- Jeroen Mirck
Isobar lanceert samen met Studio Kraftwerk ook in Amsterdam een vestiging van NowLab. Dit innovatielab focust zich op de ontwikkeling van vooruitstrevende producten die de gebruikerservaring voor klanten verbeteren.
NowLab Amsterdam wordt geleid door Sven Huberts, Director of Strategic Growth EMEA Isobar, en Daniel Sytsma, Founder & Creative Director Studio Kraftwerk.
Tastbaar prototype in een week
NowLab Amsterdam belooft 'een inspirerend team, een vernieuwend proces en een fysieke ruimte waar strategie, technologie, design en creativiteit samenkomen'. De samenwerking, vergelijkbaar met een abonnement, start met een strategische scan waaruit de meest belangrijke thema’s naar voren komen. Deze thema’s worden vervolgens gekoppeld aan meerdere innovatie-sprints die binnen een week resulteren in een tastbaar prototype.
Sven Huberts, Director of Strategic Growth EMEA van Isobar: 'Samen met de andere NowLab vestigingen wereldwijd hebben we een virtuele community en R&D denktank van zo’n 1000 mensen. Hierdoor hebben we toegang tot veel kennis en weten we sneller wat werkt. We zien dan ook dat we 50% van onze prototypen naar een schaalbare oplossing kunnen brengen.'
Startklant: Karwei
Het eerste project waar NowLab Amsterdam aan werkt is voor Karwei. In een innovatiesprint is een in-store touch interface ontwikkeld, waarmee consumenten digitale moodboards kunnen maken. De digitale ervaring wordt ondersteund met fysieke samples van materialen en kleuren die middels RFID aan het moodboard toegevoegd kunnen worden.
Laurens Miedema, manager Marketing & Communicatie van Karwei: 'Samen met Isobar Amsterdam hebben we een serie digitale services ontwikkeld die de Karwei ervaring thuis, online en in de winkel met elkaar verbindt. Fantastisch om te zien dat door de unieke combinatie van opportunity workshop en innovatiesprint, het eerste project al zo snel is uitgewerkt dat het nu al op de winkelvloer wordt getest.'
Het Amsterdamse team droeg al bij aan meerdere internationale projecten zoals Philips AR Grooming en Diageo’s Echo Bar, waarbij AI, Augmented Reality, VR en voice-technologie zijn ingezet.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing