Play-Doh bereidt ouders voor op nieuw schooljaar
- Bureaus
- 7 sep 2018 @ 09:43
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- MerkenCommercialsInspiratieCampagnes
- 7 sep 2018 @ 09:43
- Redactie MarketingTribune
Play-Doh is deze zomer een digitale campagne gestart die voor het eerst niet gericht is op kinderen, maar specifiek op ouders. Doel: beter voorbereid aan het nieuwe schooljaar beginnen.
Met de campagne ‘Inspireer je kind, voordat de school begint’ wil Play-Doh ouders op ludieke en komisch herkenbare wijze laten ervaren dat spelen met Play-Doh niet alleen leuk is voor de kinderen, het is ook goed voor ze. Het helpt namelijk met het oplossend vermogen van kinderen én het stimuleert creativiteit en daarmee zijn ze voorbereid voor school.
Inspireer je kind voordat school begint
De ‘back to school’-campagne is de allereerste campagne waar Play-Doh zich uitsluitend richt op de ouders. Normaal gesproken zijn alle campagnes gericht op de kinderen. Om ervoor te zorgen dat ouders zich direct aangesproken voelen, is gekozen om voor hen herkenbare situaties in de woonkamer uit te vergroten. En hen echt te raken, spelen kinderen op charmante wijze de rol van ouders in de campagne.
Yahn Boschma, brandmanager Hasbro Benelux: 'Play-Doh is een ontzettend mooi product. Naast een hoop plezier, biedt het ook veel voordelen voor de ontwikkeling van een kind, zoals het stimuleren van creativiteit en de ontwikkeling van motorische vaardigheden. Dit maakt het merk perfect voor "back to school"-periode. Om deze boodschap over te brengen, waren we vanuit Hasbro op zoek naar een campagne die op een luchtige en herkenbare manier de ouders aanspreekt en hen laten zien hoe spelen met Play-Doh hun kinderen kan inspireren voor het komende schooljaar.'
De digitale campagne bestaat onder andere uit prerolls, Facebook-videos en Instagram-posts en -stories. De campagne liep tijdens de schoolvakanties, waarbij er specifiek werd getarget op Nederlandse en Belgische ouders, afhankelijk van vakantieregio.
Credits
Klant: Play-Doh (Hasbro)
Verantwoordelijk: Laura Geuze, Yann Boschma, Tim Maas
Bureau: FCB Amsterdam
Creative Directors: Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse
Account: Netteke Bak, Laura Schilder
Productie: Meet Cliff
Regie: Jonathan Smit
Producer: Emeline Bakker
DOP: Bernard Ausems
AC: Daan Hettinga
Art: Lotte Loos
Geluid: Regard Ibrahim
Kind begeleider: Sanne Maas
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing