Play-Doh bereidt ouders voor op nieuw schooljaar

Play-Doh bereidt ouders voor op nieuw schooljaar
  • Bureaus
  • 7 sep 2018 @ 09:43
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • MerkenCommercialsInspiratieCampagnes

Play-Doh is deze zomer een digitale campagne gestart die voor het eerst niet gericht is op kinderen, maar specifiek op ouders. Doel: beter voorbereid aan het nieuwe schooljaar beginnen.

Met de campagne ‘Inspireer je kind, voordat de school begint’ wil Play-Doh ouders op ludieke en komisch herkenbare wijze laten ervaren dat spelen met Play-Doh niet alleen leuk is voor de kinderen, het is ook goed voor ze. Het helpt namelijk met het oplossend vermogen van kinderen én het stimuleert creativiteit en daarmee zijn ze voorbereid voor school. 

Inspireer je kind voordat school begint

De ‘back to school’-campagne is de allereerste campagne waar Play-Doh zich uitsluitend richt op de ouders. Normaal gesproken zijn alle campagnes gericht op de kinderen. Om ervoor te zorgen dat ouders zich direct aangesproken voelen, is gekozen om voor hen herkenbare situaties in de woonkamer uit te vergroten. En hen echt te raken, spelen kinderen op charmante wijze de rol van ouders in de campagne.

Yahn Boschma, brandmanager Hasbro Benelux: 'Play-Doh is een ontzettend mooi product. Naast een hoop plezier, biedt het ook veel voordelen voor de ontwikkeling van een kind, zoals het stimuleren van creativiteit en de ontwikkeling van motorische vaardigheden. Dit maakt het merk perfect voor "back to school"-periode. Om deze boodschap over te brengen, waren we vanuit Hasbro op zoek naar een campagne die op een luchtige en herkenbare manier de ouders aanspreekt en hen laten zien hoe spelen met Play-Doh hun kinderen kan inspireren voor het komende schooljaar.'

De digitale campagne bestaat onder andere uit prerolls, Facebook-videos en Instagram-posts en -stories. De campagne liep tijdens de schoolvakanties, waarbij er specifiek werd getarget op Nederlandse en Belgische ouders, afhankelijk van vakantieregio. 

Credits

Klant: Play-Doh (Hasbro)

Verantwoordelijk: Laura Geuze, Yann Boschma, Tim Maas

Bureau: FCB Amsterdam

Creative Directors: Michael Kouwenhoven & Dimitri Hubregtse

Account: Netteke Bak, Laura Schilder

Productie: Meet Cliff

Regie: Jonathan Smit

Producer: Emeline Bakker

DOP: Bernard Ausems

AC: Daan Hettinga

Art: Lotte Loos

Geluid: Regard Ibrahim

Kind begeleider: Sanne Maas




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken