Sanquin boekt succes met campagne voor gamers

Sanquin boekt succes met campagne voor gamers
  • Bureaus
  • 13 sep 2018 @ 12:42
  • 10251 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • eSportsOnline gamingCampagnes

Een campagne van bloedbank Sanquin onder gamers heeft de afgelopen weken zo'n 300 nieuwe donoren opgeleverd. Het zijn vooral jonge mannen tussen 18 en 35 jaar oud, precies de doelgroep waar Sanquin op mikt.

Aanleiding van de campagne gericht op gamers is het feit dat zich onder de huidige bloeddonoren veel te weinig jongeren bevinden. Daardoor kan op termijn de continuïteit van de bloedvoorziening in gevaar komen.

Sanquin wil meer jonge donoren in zijn bestand en werft sinds vorige maand met de campagne #MyFirstBlood spelers van de populaire esports-game League of Legends. Spelers die zich laten keuren om bloed te geven, krijgen van de bloedbank een felbegeerde 'skin', een nieuw uiterlijk van het karakter Thresh.

League of Legends

League of Legends is een van de populairste games ter wereld. Het wordt dagelijks door tientallen miljoenen mensen gespeeld. Tegelijk worden streams van wedstrijden door een veelvoud daarvan bekeken. In de game spelen twee teams van vijf karakters tegen elkaar. Het doel is om elkaars basis te vernietigen. 

Om bloed te geven moet je minimaal 18 zijn. Er zou ook interesse vanuit de VS en België zijn in de nieuwe manier van werven, een initiatief van 2Basics. De actie in Nederland loopt nog tot eind dit jaar.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken