Gardeners zet Supermom mondiaal op de kaart

Gardeners zet Supermom mondiaal op de kaart
  • Bureaus
  • 4 sep 2018 @ 14:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingMerkenCampagnes

De campagne ‘Rock your way through pregnancy’ is deze zomer van start gegaan voor het Nederlandse positiekledingmerk Supermom, een van de zeven topmerken van Nine & Co. The Gardeners ontwikkelde de strategie, merkcampagne en deed de productie.

Zwangere vrouwen gekleed in lieflijk roze, met hun handen op hun buik, starend uit het raam, schetsen de norm. 'Vaak wordt bij de term ‘zwangerschapskleding’ niet meteen de link gelegd met fashion', aldus Yar Verheijden, brand manager Supermom. 'Supermom wil als merk een tegengeluid bieden voor alle vrouwen die tijdens hun zwangerschap absoluut niet willen inleveren op hun eigen sexy, stoere, actieve stijl.'

Instagram-only aanpak

Als mediastrategie is gekozen voor een Instagram-only aanpak. Suzanna Ruis (Social Media Director): 'Vanuit doelgroep- en media-insights kozen we voor Instagram als meest relevant platform. De doelgroep – van alleen in Nederland al zo’n 160.000 zwangeren - is hier enorm actief. Instagram biedt tal van mogelijkheden om deze specifieke doelgroep te bereiken en te betrekken. Ook de recente ontwikkelingen op het gebied van shopping speelden een belangrijke rol in de keuze.'

Bekijk hier meer campagne-beeld van Supermom.

Credits

Bureau: The Gardeners

Merkstrategie: Bas Velthuis, Femke Schavemaker

Creatie: Sjoerd Bongertman, Nikki de la Rambelje

Account: Stephanie van der Klift, Nadine Marcar, Renée Schenk 

Social media director: Suzanna Ruis 

Fotografie: Kee & Kee

Styling: Fleur Feringa

Hairstylist: Tommy Hagen (Tommy’z Toko) 

Klant: Supermom

Verantwoordelijk bij klant: Yar Verheijden, Sophie Don

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken