WPP benoemt Mark Read als opvolger Sorrell

WPP benoemt Mark Read als opvolger Sorrell
  • Bureaus
  • 3 sep 2018 @ 14:53
  • 11653 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ReclamePersonalia

Bureauconglomeraat WPP benoemt Mark Read als internationale ceo. Read komt ook in het bestuur van de grootste reclame- en communicatieholding ter wereld en volgt daarmee sir Martin Sorrell op.

Sorrell is intussen een nieuw avontuur begonnen met de van origine Nederlandse keten MediaMonks en hun deelnemingen, zoals MarketingTribune als eerste berichtte. Read was eerder binnen WPP verantwoordelijk voor de transformatie van communicatiebureau Wunderman in een digitaal bureau. Wunderman is ook onderdeel van WPP.

Apenrots
Hij gaat rapporteren aan bestuursvoorzitter Roberto Quarta. WPP verklaart de keuze zelf als volgt: 'Mark Read begrijpt de importantie van de cultuur binnen een bedrijf bij het creëren van succesvolle organisaties. Hij is in alle opzichten een ceo van de 21e eeuw.' Op bovenstaande foto zien we 'de apenrots' aan de Amsterdamse Amstel, waar de diverse Nederlandse WPP-bureaus mettertijd -in de loop van 2018 en 2019- zullen worden samengevoegd.

Schoon schip
Met de bevestiging van Read vandaag lijkt WPP aan te geven dat het door wil met de dagelijkse gang van zaken en schoon schip te willen maken. Men wil blijkbaar niet wachten tot de presentatie van de kwartaalcijfers die morgen volgen. De nieuwe topman gaat jaarlijks 975.000 pond verdienen en een bonus van maximaal 250 procent bovenop zijn reguliere vergoeding. Een stukje minder dan voorganger Sorrell. Hieronder een interview door Campaign met de nieuwe WPP-voorman. In een reactie reageert Read: 'WPP is a great company with exceptional people and strong relationships with clients who place a high value on our work. Few organisations have our global reach – 130,000 people delivering results for clients in 112 different countries. Fewer still have our powerful combination of creativity and expertise in technology and data.'

(PvWK)

Fotocredit: Luuk Ros



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken