Allisy helpt bedrijven 'nieuwe kaas' te vinden
- Bureaus
- 22 okt 2018 @ 09:55
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 22 okt 2018 @ 09:55
- Sjaak Hoogkamer
‘Ondernemers die niet innoveren, tekenen hun eigen doodvonnis.’ Noud van den Eerenbeemt is één van de oprichters van Allisy, het deze maand gelanceerde digital innovation agency. Met Allisy wil hij ‘innovation as a service’ gaan bieden.
Innovatie op bestelling. Gebruikmakend van de data die al in een bedrijf aanwezig is en van de mogelijkheden van digitaal, die vaak onderbenut zijn. Het bureau bestaat verder uit innovation consultant Orpheo Bena en de drie ondernemers achter PauwR, een top-3 digital marketing agency.
Doolhof van data
‘Wij helpen ondernemers en organisaties bij wijze van spreken nieuwe kaas te vinden in het doolhof van data en digital,’ zegt Van den Eerenbeemt, daarmee verwijzend naar de all-time business bestseller ‘Who Moved my Cheese’ van Spencer Johnson ('Wie heeft mijn kaas gepikt', 26 miljoen exemplaren verkocht wereldwijd). De succesvolle metafoor over de zoektocht naar nieuwe kaas vormt een mooi haakje om de diensten van Allisy aan op te hangen. ‘Bedrijven willen vaak wel innoveren, maar weten simpelweg niet waar te starten. Wij analyseren wat voorhanden is en welke data nog ontbreekt. Daarmee gaan we aan de slag om snel te komen tot praktisch uitvoerbare adviezen.’
Medeoprichter Orpheo Bena is al jarenlang actief op het gebied van dataconsultancy en vult Van den Eerenbeemt zowel persoonlijk als zakelijk perfect aan: ‘Wat mij fascineert is dat technologie altijd business mogelijkheden ontsluit en dat ook altijd zal blijven doen. Daarbij helpt data om de keuze voor de juiste technologie te onderbouwen en om de ontstane mogelijkheden te valideren.’
All is why
De ‘waarom-vraag’ staat bij alles wat Allisy doet centraal. Daarin vindt ook de naam zijn oorsprong: all is why. De innovation services beslaan verschillende gebieden, waaronder analyse & rapportage, concepting, design & development en marketing. Via een flexibele schil van ervaren specialisten kunnen de consultants een breed pallet van diensten en producten aanbieden. Daarbij ook gebruikmakend van het product- en dienstenportfolio van aandeelhouder PauwR.
De oprichters van PauwR Digital Marketing (driemaal top-3 in de Emerce100) verbreden met deze stap hun werkterrein. Hun belang in Allisy hangt direct onder het bekroonde online marketing bureau met vestigingen in Amsterdam en Tilburg. De drie aandeelhouders van PauwR zetten zichzelf in als consultant voor Allisy op de gebieden business & e-commerce (Dave Pollaert), marketing & strategie (Pieter Voogt) en data & IT (Coen Swaans).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing