'Gouden Zagers' Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers starten Dot Alpha

'Gouden Zagers' Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers starten Dot Alpha
  • Bureaus
  • 1 okt 2018 @ 11:00
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalNieuwkomersCreatieBranding

Bastian Lievers en Tim Blaney Davidson, winnaars van de Gouden Zaag 2017 voor aanstormend reclame-talent, starten samen de nieuwe digitale innovatie-studio Dot Alpha.

In de afgelopen jaren werkten Lievers en Blaney Davidson in Europa bij respectievelijk AKQA in Parijs, Londen en Amsterdam. Daar waren ze verantwoordelijk voor merken als Chanel, Nike Football, Rolls-Royce en Evian. Na 3,5 jaar besloot het creatief team een switch te maken naar J. Walter Thompson aan het Leidseplein, waar ze voornamelijk voor ING hebben gewerkt.

In hun tijd bij JWT Amsterdam werden ze vorig jaar door MarketingTribune uitgeroepen tot Gouden Zagers, ofwel het creatief reclame-talent van het jaar. Nu gaan Lievers en Blaney Davidson het avontuur aan door zelf een digitale innovatie studio te starten.

Merkessentie zoeken

'Het wordt voor merken en bedrijven steeds lastiger om je eigen unieke stem te vinden in het digitale landschap', vertelt Blaney Davidson. 'Dot Alpha helpt daar graag bij. Alpha staat voor "het begin". De Dot is omdat we onszelf zien als extensie van de klant. We vinden het extreem belangrijk om samen met de klant terug te gaan naar de essentie van waar het merk voor staat. De consument verbindt zich nu eenmaal liever met een echt verhaal.'

Vanuit de merkessentie brengt Dot Alpha samen met de klant het gedrag van de consument in kaart. Blaney Davidson: 'Op belangrijke momenten vinden we een slimme creatieve oplossing die bijdraagt aan de business-doelstellingen van de klant. Dit doen we door tijdens dit proces nauw samen te werken met een netwerk van data-researchers en developers. Samen kunnen we sneller pijnpunten en kansen blootleggen.'

Innovatie als leidraad

Voor Dot Alpha blijft de 'waarom-vraag' de meest essentiële vraag binnen het proces. Lievers: 'We merken te vaak dat er te snel over concrete middelen wordt gedacht of dat er middelen worden ingezet die de plank volledig misslaan omdat het niets oplost. Door de waarom-vraag te stellen kom je bij de essentie van het probleem. Door middelen-vrij te denken maak je juist ruimte voor innovatie.'

Innovatie zit in het DNA van Lievers en Blaney Davidson, aldus het tweetal. 'We willen een innovatiepartner zijn voor onze klanten. We worden dagelijks omringd door technologie en innovatie is constant in beweging. Het verandert ook de manier hoe mensen met merken en bedrijven om gaan. Welke middelen je daarvoor gebruikt en hoe je die toepast zijn van groot belang.'

Lievers en Blaney Davidson werken vanuit hun expertise in digital strategy en creatie per project samen met een netwerk van specialisten.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken