Bumble lanceert campagne voor gelijkheid tussen man en vrouw in muziekindustrie
- Bureaus
- 22 okt 2018 @ 16:53
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Apps
- 22 okt 2018 @ 16:53
- Lucas Boon
Vrouwen-app Bumble heeft 'Making Moves in Music' gelanceerd, een campagne die vrouwen moet aanmoedigen (meer) deel te nemen in de dance-industrie. Dit werd tijdens Amsterdam Dance Event bekendgemaakt.
Bumble (40 miljoen gebruikers wereldwijd) werkt hiervoor samen met ID&T, pr-bureau The Media Nanny en platenmaatschappij Astralwerks. De eerste stap is om opkomende vrouwelijke dj's de kans te geven om op de treden op festival Mysteryland en muziek uit te brengen bij Astralwerks.
Louise Troen (Bumble).
De muziekindustrie is nog altijd een wereld die wordt gedomineerd door mannen; naar verluidt bestaat er een loonkloof van 46%. Uit onderzoek van Pitchfork bleek eerder dit jaar dat slechts 14% van de grote festival line-ups uit vrouwelijke dj's bestaat.
José Woldring, founder van pr-bureau The Media Nanny (eerste foto), laat weten: 'De eerste stap zetten in deze competitieve industrie is moeilijk, maar zeker lonend. Making Moves in Music gaat over het toegankelijk maken van de dance-industrie voor opkomende vrouwelijke artiesten.'
Louise Troen, vice president of international marketing & communications bij Bumble, voegt daaraan toe: 'Het is onze missie om een einde te maken aan de ongelijkheid tussen man en vrouw door die laatste groep aan te moedigen om te doen wat ze willen. Deze boodschap is cruciaal om de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen tegen te gaan.'
De campagne focust zich eerst op Nederland en zal volgend jaar uitbreiden naar Europa. Vanaf 3 december kunnen vrouwelijke dj's zich via de Bumble-app aanmelden. Ga voor meer informatie naar de website.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing